Cowboy Junkies - Miles from Our Home (1998)

Canada
Country
Label: Geffen

1. New Dawn Coming (4:15)
  2. Blue Guitar (6:11)
  3. Miles from Our Home (4:37)
  4. Good Friday (4:04)
  5. Darkling Days (4:23)
  6. Hollow as a Bone (3:28)
  7. Someone Out There (3:02)
  8. The Summer of Discontent (4:37)
  9. No Birds Today (4:22)
  10. Those Final Feet (9:30)
Vanwege de Oosterse invloeden moet ik bij het beluisteren van dit album denken aan het debuut van The Doors (The End) en het werk van Tea Party en Screaming Trees.
Ook liefhebbers van The Walkabouts zou dit bekoren.
Ook een band als Velvet Underground hoor ik terug.
Niet vreemd op zich, vanwege hun cover van Sweet Jane op The Trinity Session was ik al bekend van hun liefde voor Lou Reed.

Bombus
Een van de mooiste nummers die de Cowboy Junkies hebben uitgebracht staat hier op: Good Friday. De eerste helft van het album is zowieso ijzersterk met het dromerige Blue Guitar en twee pakkende popnummers New Dawn Coming en titelnummer Miles From Our Home.