Herbie Goins & The Nightimers - No. 1 in Your Heart (1967)

1 stem

10. Knock on Wood
  11. Thirty Six-Twenty Two-Thirty Six
  12. Turn on Your Love Light
avatar van heartofsoul
De uit Florida (USA) afkomstige Herbie Goins leerde ik kennen als vocalist bij Alexis Korner's Blues Incorporated en wel op het album Red Hot From Alex uit 1964. Later ontpopte hij zich als soulzanger, en dit album laat horen dat dat een goede switch was, met de opmerking dat hij, evenals bijvoorbeeld Geno Washington & The Ram Jam Band, vooral live goed uit de verf kwam. Ik moest wennen aan zijn enigszins ingehouden wijze van zingen, wat past bij Goins' jazz- en bluesachtergrond. Maar de band die hem begeleidt is prima. Voor liefhebbers van het genre een aanrader, zou ik zeggen.
Het gehele album plus wat extra nummers werd in 1992 door See For Miles uitgebracht

Rest mij nog om DjFrankie voor het toevoegen te bedanken, want dit album mag m.i. niet worden vergeten.