Akufen - My Way (2002)

Canada
Dance / Electronic
Label: Force

1. Even White Horizons (5:28)
  2. Installation (8:04)
  3. Skidoos (8:58)
  4. Deck the House (6:05)
  5. Wet Floors (6:18)
  6. Heaven Can Wait (5:05)
  7. In Dog We Trust (7:37)
  8. Jeep Sex (6:06)
  9. Late Night Munchies (10:02)
  10. My Way (6:29)
Mooi album met ijzersterke opbouw. Opvallend zijn nummers als Deck The House die volledig zijn opgebouwd uit heel korte, zowat onherkenbare samples.

avatar van T.O.
Ik kan heel wat hebben, maar ik vond Deck The House echt een beetje een gekkenhuis. Dan wordt het te veel een gimmick naar mijn mening.

Ik weet niet... Er wordt mooi naar toegewerkt imo. Het album begint heel rustig en wordt beetje bij beetje steeds gekker. Er zit voor mijn gevoel zeker wel een duidelijke structuur in Deck The House, zeker als de beat erbij komt. Maar ik geloof niet dat ik ooit vergelijkbare muziek heb gehoord...

Als je een echt gekkenhuis wilt horen, moet je 's iets opzoeken van Fanny. Een of andere laptop-artiest die ik eens in het voorprogramma van Venetian Snares zag. Daar kon ik echt geen touw meer aan vast knopen.

avatar van BoordAppel
Deck the House is geweldig! Zo'n gekkenhuis vind ik het nu ook weer niet. Alleen verder weet ik nog niet goed wat ik van dit album moet denken. Elk nummer na Deck the House lijkt wel hetzelfde maar is toch weer compleet anders.

Het eerste nummer is vrij laidback en het tweede is zo ongeveer hypnotiserend maar daarna hebben de nummers allemaal een enorme drive. Ik kan er moeilijk op stil blijven zitten.

Ik zal het eens wat vaker gaan beluisteren maar dit gaat toch richting een hoog cijfer.

Electro_
Ik ken alleen Instalation van dit album, alleen ik vind het zo jammer dat er zo weinig categorieën zijn hier. Ik noem een willekeurige DJ; Tiësto, wordt hier ook electronic genoemd terwijl dit toch echt compleet anders is.

Correctie;
Oké. Electronic/Dance. Maar je begrijpt wat ik bedoel.

avatar van T.O.
Electro_ schreef:

Een tijd geleden werd alle dance op de site automatisch omgezet naar 'electronic'. Sinds kort kunnen platen ook weer ingedeeld worden bij 'dance', maar dit moet handmatig gebeuren.

Electro_
Ok.

Ik heb Skidoos gisteren gedraaid in een chill_out. Dat was echt vet.

Zalig moment wanneer die beats binnenvallen.

Joyrex
Electro_ schreef:

Correctie;
Oké. Electronic/Dance. Maar je begrijpt wat ik bedoel.
Als men bijvoorbeeld de categorie micro-house eens toe zou voegen. Overigens komt het hak en plakwerk van de heer Leclair niet geheel uit de lucht vallen. Voor Akufen aan zijn muzikale carrière begon was hij namelijk slager, een beroep waar je wel leert om alles in stukjes te hakken

avatar van brooklyn
herman schreef:
Ik heb Skidoos gisteren gedraaid in een chill_out. Dat was echt vet.

Zalig moment wanneer die beats binnenvallen.

ja, nogal... geweldig nummer

avatar van berghti
Als je in een skidoos de berg afgaat, kan het fatale gevolgen hebben, maar als Skidoos uit de boxen knalt is de afloop prettig. Ik blijf dus nog wel even op de lange latten van Akufen staan.

Al kosten die breaks anderhalve punt. En dan is de jury nog mild.

avatar van Djarune
De eerste 3 tracks zijn geweldig, maar Deck The House is een gevalletje far over the line. Daarna neemt ie een beetje gas terug, maar het blijft in die richting zitten. Is helaas niets voor mij. Misschien is het origineel, maar ik hou er niet van.

avatar van RogerV
Leu origineel album maar Akufen herhaalt hetzelfde kunstje af en toe wel erg vaak.

SKidoos en Late night Munchies zijn veruit de beste tracks. Wat een heerlijke diepte hebben die. En Deck the house is een heerlijke knaller.

avatar van RogerV
Na een keer opnieuw beluisterd te hebben een heel punt erbij. Er lijkt toch weer een kwartje gevallen.