Rockbitch - Motor Driven Bimbo (1999)

Label: Steamhammer

1. Snafu (5:19)
  2. The Church (4:15)
  3. Eveline (4:33)
  4. Baby (4:21)
  5. Sex and the Devil (3:39)
  6. Open Letter (1:24)
  7. Nympho (3:41)
  8. Innocence (5:08)
  9. Lucifer (5:21)
  10. Essex Girl (4:19)
  11. Tell Me (3:38)
  12. Bride of Christ (4:15)
  13. Diva (3:20)
avatar van Zachary Glass
There's an interesting story to this band

avatar van Kos
Kos
Ben ooit 'ns bijna naar een concert van ze geweest...

avatar van tovenaar
Whaha, Rockbitch .

avatar van Jordy
Kos schreef:

Ben ooit 'ns bijna naar een concert van ze geweest...

Het gouden condoom nog gevangen??

avatar van Kos
Kos
Hehe, uiteindelijk ben ik dus niet geweest, maar dat was inderdaad één van de hoogtepunten destijds.

Bobiej
dit is toch die groep die sex met elkaar heeft op het podium?
*kijkt op google*

OMFG

avatar van Snappy
Bobiej schreef:
dit is toch die groep die sex met elkaar heeft op het podium?
*kijkt op google*

OMFG

Of met een hulpstuk.

avatar van rudiger
dit valt toch niet onder de categorie muziek , maar hoort in de porno thuis
laatst een dvd van ze gezien , sex op de voorgrond en muziek op het tweede plan
ze zijn inmiddels gestopt heb ik gehoord , prima , de meiden zullen nu wel ergens in een peepshow werken .
0 sterren

klopt....maar hun Paradiso live optreden had ik toch graag willen zien

avatar van charlezzz
Harald schreef:

klopt....maar hun Paradiso live optreden had ik toch graag willen zien

ze hadden een vingervlugge gitariste, kan ik me nog herinneren

avatar van judgepaddy
waarom zitten hier geen clips bij?

Harald
Op internet zijn er een aantal clips down te loaden maar interessanter zijn deze twee koop DVD's

the Bitch O'Clock News (Documentation, Live, Promo shots) 1998
en
Bitchcraft Live (1998)

Op zich niks mis mee, met dit album; voor liefhebbers van Faith No More en RHCP. Lekkere funkrock.

avatar van Supersid
1,5
Voor de muziek hoef je 't in dit geval toch niet te doen vind ik...

avatar van Timk
1,5
Lucifer blijft toch nog steeds wel een leuk nummer, maar daar is het voor de rest ook mee gezegd.

avatar van Mssr Renard
In feite was deze band helemaal niet zo slecht. Net als Cycle Sluts from Hell moet deze act ook gezien worden als antwoord op het nogal mysoginistische masculine metalwereldje.

Rockbitch was meer rock/funk en de bandleden waren op één na, allemaal vrouwen. De bandleden waren ook polyamoreuze lovers, dus best professief en gelukkige fans mochten meedoen.

De live-act was dus voornamelijk een live sex-act, wat het moeilijk maakt om te reviewen op een muziekforum. Maar het is echt niet de enige shockrock act op Musicmeter.

Deze cd kan wel gereviewd worden en is zo slecht nog niet. Maar hoger dan een 2,5* kom ik niet snel. Ik meen dat veel goths dit wel gaaf vonden.

Mssr Renard schreef:

Jij bent in de war met gangsterrapmuziek.

Verder is dit compleet ruk. Met een soort rondreizend pornocircus moest deze hemeltergende saaie meuk aan de man gebracht worden. Hun goed recht maar ik vind het toen allesbehalve spannene en nu nog minder.

avatar van trebremmit
One finger, two fingers, .....

Ik dacht altijd dat ze uit Amerika kwamen, maar ze komen dus uit Engeland.

avatar van Broem
Kan me de commotie nog goed herinneren toen ze in Eindhoven kwamen optreden. Verbod door de burgemeester, aangevochten door de band en in gelijk gesteld. Optreden ging door. Talk of the town destijds.Mocht het concert bijwonen (lang verhaal) maar vond het maar een slappe bedoeling (en dat was nu weer juist niet de bedoeling) Snapt u het nog

avatar van Poles Apart
Zullen, over 20 jaar, dan ook wel geen Rockbitch-atar hologrammentour aankondigen neem ik aan?

Poles Apart schreef:

Dan mis je wel de unieke publieksparticipatie.

Edwynn schreef:

Jij bent in de war met gangsterrapmuziek.

Verder is dit compleet ruk. Met een soort rondreizend pornocircus. moest deze hemeltergende saaie meuk aan de man gebracht worden. Hun goed recht maar ik vind het toen allesbehalve spannene en nu nog minder.

Kom op zeg. Rock en metal is wel erg masculien. Deze Rockbitch-dames deden in feite gewoon wat er op de platenhoezen stonden. Misschien zijn sleazerock en glammetal nog het meest schuldig.

Het klopt dat het muzikaal weinig voorstelt, maar ik ken slechtere muziek.

avatar van Edwynn
Masculien of macho. Ja. Mysogien. Nee.

Edwynn schreef:
Masculien of macho. Ja. Mysogien. Nee.

Behalve Spinal Tap dan.

Maar das geen metal.

avatar van Mssr Renard
Dan bedoelde ik metal/rock.
Maar nu zit ik een punt te maken bij een band die me niet zoveel interesseert.

Ok. Geen punt.