Winne & Yung Nnelg - So So Lobi 2 (2020)

Label: Top Notch

1. De Introductie (2:18)
  2. Black Owned (3:40)

met Sor en Ella John

3. Niet voor de Views (3:43)

met Zwangere Guy en Sor

4. What Is Food (3:27)

met Ray Fuego, Sticks, Rocks en RBdjan

5. -interlude- (1:37)

met Gershwin Bonevacia

6. T'Challa (3:41)

met Kleine Viezerik en Akwasi

7. Positive Energy (1:59)

met Dylisa, Sarita Lorena, Giefa Sparkle en Melissa Lopes

8. Trust the Process (3:41)

met ADF Samski, Bokoesam en Sticks

12. Ego (4:07)

met Broederliefde, RBdjan en Rocks

13. Winstverdeling (4:08)

met Zwangere Guy en Millz

14. Terug in de Tijd (4:20)

met RBdjan, Rocks en Chivv

15. Mind Your Business (3:33)

met Giefa Sparkle

16. My Love (4:53)

met Emms, RBdjan en Jonna Fraser

17. General (2:38)

met Kalibwoy, Maikal X, Yung Dada en Rass King

avatar van Yestsida
De 101Barz bij Rotjoch ter promotie van dit album.

avatar van Glaciers of Ice
Mag nog zo liefdevol bedoeld zijn, maar ik neem geen blad voor de mond. Hele project klinkt nergens naar en snel afgeraffeld. Dat Winne zijn eigen sh*t niet heeft geschreven stelt me enorm teleur. De reden erachter kan heel donker zijn, maar los daarvan zag ik hem altijd als een elite rapper in NL. Verder ligt het niet per se aan zijn eigen bijdrage. Winne rapt nooit slecht, maar maakt ook niet dezelfde indruk als 10+ jaar geleden. Voor de rest wel een emotioneel moment, vooral het einde van de 101 wat gewoon een snippet is voor dit album. De introductie is dan ook het enige nummer wat ik wellicht nog zal luisteren, ondanks de duistere openbaring toch een sterke emotionele verse.

avatar van thomzi50
Ben wel wat positiever, geloof ik. Niet alles even geslaagd, maar er is wel een mooi pallet aan artiesten verzameld (sterker dan op deel 1) én de combinaties zijn soms echt verrassend en geslaagd. Fijn ook om Kleine Viezerik weer eens te horen, en nogal goed ook.

avatar van Illa
Glaciers of Ice schreef:
Dat Winne zijn eigen sh*t niet heeft geschreven stelt me enorm teleur.

Ik denk dat je hierop doelt:

'Solo in de stu maar ik heb ghostwriters
Dus heb ik beats maar geen lines voor je
Vloeit er toch inkt op papier dan schrijft Feis voor me'

Lijkt me niet dat hij écht ghostwriters heeft maar dat hij een wordplay maakt met dat woord, dat de geest van Feis voor hem schrijft.

Verder vind ik het album niet altijd even sterk, maar staan wel een aantal bangers op, het scala aan artiesten dat hij verzameld heeft vindt ik bijna allemaal erg goed: RBDjan, S10, KV, Akwasi, Zwangere Guy en Sticks stuk voor stuk van toegevoegde waarde. Broederliefde en Jonna Fraser had van mij niet gehoeven, maar al met al toch best een goede plaat

avatar van overmars89
Na een eerste luisterbeurt was ik ook lichtelijk teleurgesteld. Het album heeft enkele weken moeten sudderen. Nu zet ik het album graag op en ben ik vooral te spreken over de consistente positieve producties. Al maakt het niet de impact dat het eerste project op mij gemaakt heeft. Eerlijk is eerlijk ik ben ook geen twintig meer. Dat was sowieso een fase dat muziek meer impact had op mijn leven.

Zwangere Guy, Sor, S10 & Ray Fuego stelen de show. Voornamelijk artiesten die ik doorgaans ook al volg eigenlijk.