Suffering Hour - The Cyclic Reckoning (2021)

Label: Profound Lore

1. Strongholds of Awakening (5:27)
  2. Transcending Antecedent Visions (7:58)
  3. The Abrasive Black Dusk Part II (7:59)
  4. Obscuration (6:33)
  5. The Foundations of Servitude (16:32)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: The Cyclic Reckoning

Heerlijke vervreemdende en psychedelische black/deathmetal van Suffering Hour. Het gezelschap heeft een de meest inventieve en eigenzinnige extreme metal-gitaristen (Josh Raiken) in zijn line-up. Josh Raiken speelt als een diabolische surfgitarist die is gevallen in een stapel platen van onder andere Ved Buens Ende, Virus en Deathspell Omega. Het kronkelt en wringt, maar de man weet ook waanzinnig catchy melodielijnen uit zijn mouw te schudden. Ook erg mooie dromerige passages op deze plaat en af en toe weet de band ook gewoon lekker rechttoe rechtaan te rocken.