Jimmy Cleveland - Introducing Jimmy Cleveland and His All Stars (1956)

geen stemmen

Jazz
Label: EmArcy

1. Hear Ye! Hear Ye! (5:49)
  2. You Don't Know What Love Is (4:59)
  3. Vixen (4:28)
  4. My One and Only Love (4:02)
  5. Little Beaver (7:45)
  6. Love Is Here to Stay - (3:32)
  7. Count 'Em (6:36)
  8. Bone Brother (5:38)
  9. I Hadn't Anyone Till You (4:15)
  10. See Minor (5:15)
avatar van Mssr Renard
Titel/artiest omgedraaid? Dardan

Dardan
Mssr Renard schreef:
Titel/artiest omgedraaid? Dardan
Draait alles in het leven niet om perceptie en interpretatie? Verder baseer ik me op wat een oude Griekse wijsgeer ooit eens - in een ver, erg ver verleden - heeft gezegd: namelijk dat de mens de maat is van alle dingen, van de dingen die zijn wat ze zijn en van de dingen die niet zijn wat ze niet zijn.

Ik echter, zat er grandioos naast en heb inmiddels de correctie doorgestuurd, bedankt om me erop te wijzen

avatar van Mssr Renard
Dardan schreef:

Je wilt natuurlijk wel dat mensen deze plaat kunnen terugvinden en raten, zeg maar, toch?
Sorry, beroepsdeformatie. Ik controleer metadata for-a-living.

Dardan
Mssr Renard schreef:
Daar heeft naar mijn weten geen enkele antieke Griekse wijsgeer ooit wat over gezegd, dus vrees ik je het antwoord schuldig te moeten blijven.

Mijn verkenningstocht doorheen het trombone-landschap van de jazzwereld gaat verder, nu ben ik bij Jimmy Cleveland aanbeland, een artiest die het aan het eind van de jaren 50 na vier studio-albums het op dat vlak voor bekeken hield. Deze introductie was dus relatief kort te noemen, maar ze mag er zeker zijn.

Als je gezellige, risicovrije muziek zoekt om een zondag- (of donderdagmiddag) goed te beginnen, is dit je album. Jimmy en zijn band brengen uitsluitend goede, ouderwetse swing ('Bone Brother'!) en romantische ballads (waarop verder het akoestische gitaarwerk van Barry Galbraigh dat aangenaam extraatje voorziet); de feel-good-factor is met andere woorden bijzonder hoog - en dat allemaal ondersteunt met die typische sound van een oudere jazz-opname. Wat zou er hier nou niet lovenswaardig aan zijn?