Rufus featuring Chaka Khan - Rags to Rufus (1974)

Funk / Soul
Label: MCA

1. You Got the Love
  2. I Got the Right Street (But the Wrong Direction)
  3. Walkin' in the Sun
  9. Look Through My Eyes
  10. In Love We Grow
  11. Smokin' Room
avatar van principal2000
Zowel uptempo als downtempo en instrumentaal overtuigt dit album mij. Chaka zingt hier ook nog ingetogen, wat volgens mij velen beter kunnen hebben. Er zit genoeg swing in de rustigere nummers en muzikaal is Rufus gewoon top. In mijn ogen is dit dus ook een sterk album die iedere funksoul-liefhebber zou moeten beluisteren.

avatar van Minneapolis
Met de klassiekers Tell Me Something Good (Stevie Wonder) en sterke funky opener You got the love.
Verder opvallend veel stijlwisselingen tussen de nummers, met zelfs wat gospel (zochten ze nog een beetje naar hun geluid?).
Diana Ross d'r versie van Ain't Nothin' But a Maybe (Ashford & Simpson) is een fractie trager en doet me meer.
Ballad Smokin' room verdient het ook om genoemd te worden. Grappig hoe anders Chaka hier klinkt. Ik kan er niet opkomen aan welke bekende tijdgenoot ze me hier doet denken.