Paul van Dyk - In Between (2007)

Duitsland

16. Let Go (6:17)

met Rea Garvey

17. Fall with Me (4:30)

met David Byrne

18. Next Generation * (4:20)
totale tijdsduur: 1:17:49 (1:22:09)
avatar van Hans Brouwer
Ik las vanmorgen een recensie over "In Between (2007)" in de zondageditie van De Telegraaf. Lovende woorden over dit album. Paul van Dyk . Ik moet U zeggen dat ik nooit van de beste man heb gehoord . Maar na het lezen van het artikel in De Krant Van Wakker Nederland is mijn nieuwsgierigheid gewekt. Paul van Dyk schijnt DJ Tiesto van de troon te hebben gestoten en wordt op dit moment beschouwd als DJ nummer 1.

Een citaat:
"Momenteel is Van Dyk echter de meest populaire man, een titel die hij onderstreept met zijn vijfde album 'In Between'. Hierop doet de Berlijner waar hij het sterkst in is: stevige, door trancebeats gedomineerde songs, vaak aangevuld met zwoele vocale en dromerige synthesizermelodieën. Voor de liefhebber van het genre een uitstekend album".

Nog een citaat:
"Het resulteert in een typische Paul van Dyk-dansplaat, strak en degelijk geproduceerd, waarmee de Duitser ongetwijfeld zijn nummer-1-status nog wel even zal vasthouden".

Mijn vraag aan U allen: wie o wie kent dit album "In Between (2007" (en ander werk van Paul van Dyk) en is zijn muziek inderdaad zo goed .

Behalve een kort bericht van gebruiker Musicfreak bij het album "Out There and Back (2000)" lees ik helemaal niets over Paul van Dyk op MuMe

Het is niet echt mijn ding volgens mij, maar Paul van Dyk is wel een trancekoning ja. Zelfs Scooter haalde hem in 1994 al aan in hun heldendicht Hyper, Hyper.

Hans Brouwer schreef:
Ik stelde afgelopen zondag een vraag aan U allen waar ik nog steeds geen goed antwoord op heb gekregen . Of is het zo dat de muziek van Paul van Dyk niet alleen bij mij onbekend is maar dat alle gebruikers van MUME nog nooit van deze man hebben gehoord .
Ik wil graag op muzikale ontdekkingsreis (en dat ga ik ook zeker doen) maar ik vind het altijd prettig om wat "voorinformatie" te hebben . Daarom nogmaals mijn vraag: wie kan mij wat over de muziek van Paul van Dyk vertellen

avatar van Ericos
Is Engeland is Paul van Dyk best succesvol. Vanaf 1998 scoort hij hits en zijn grootste hit in Engeland is Tell Me Why (The Riddle) uit 2000, die de 7e plaats behaalde.

Paul van Dyk groeide op in het oosten van Berlijn. In 1991 begon zijn carrière in een Berlijnse techno-discotheek, Tresor. Samen met Cosmic Baby bracht hij in 1992 zijn allereerste single Perfect Day uit, onder de naam The Visions of Shiva. In 1998 maakte het brede publiek kennis met Paul van Dyk toen hij de "E-Werk Club Mix" van het oorspronkelijk in 1994 uitgebrachte For an Angel van zijn debuutalbum 45 RPM uitbracht.

Andere bekende singles zijn: Nothing But You (#15 in Nederlandse top 40), We Are Alive en Time of Our Lives. De muziek van Paul van Dyk wordt over het algemeen gelabeld als Progressive Trance, maar Van Dyk houdt zich nooit echt helemaal aan genrehokjes en wisselt tussen genres als Rave, Hardtrance, Trance, Techno en Chill Out. Zijn muziek heeft vaak ook invloeden van Pop en Rock en heeft soms ook een wat New Age-achtige sfeer.

In 2005 werd hij door het vooraanstaande magazine DJmag.com uitgeroepen tot de Nummer 1 dj ter wereld, waarmee hij Tiësto opvolgde die de titel drie jaar opeenvolgend had gewonnen.

Zijn nieuwe nummer vind ik geweldig samen met Pussycat Doll Jessica Sutta.

avatar van Hans Brouwer
Eindelijk heb ik dit album "In Between (2007)" dan op cd . De recensie in De Telegraaf van zondag 26 augustus jl. is juist. "In Between (2007)" is inderdaad een strakke en degelijke dansplaat. Hoewel mijn ledematen zo nu en dan wat stram aanvoelen kan ik bij het beluisteren van "In Between (2007)" niet stil blijven zitten . Aanrader. 5*****

Heerlijk album. Vind dit album beter dan zijn laatste mix compilatie Cream Ibiza. Ook zijn oudere mixen vind ik minder als dit producer album. Dat maakt Paul voor mij een betere producer dan DJ. Iets wat zijn collega's Armin en Tiesto anders doen. 5* voor deze plaat. Je kan niet stil blijven staan of zitten.

avatar van NewYorkCityLight
Ik ben beniewd naar de samenwerking met pussycat doll Jessica Sutta! Jessica is altijd mijn favo doll geweest en Trance is mijn favoriete muziekgenre. Bovendien speelt Jessica in de clip van 1 van mijn favoriete nummers (Ana Johnsson - Don't Cry For Pain).

Edit: En jah, White Lies is een heerlijk nummer . Ook een leuke titel trouwens! Naja, ik weet wat het betekent en qua betekenis is het geen leuke titel. Maar in het Engels klinkt het wel veel leuker dan 'leugens om bestwil'.

avatar van NewYorkCityLight
Mooie score heeft het trouwens gekregen. (4.87*)