Menahan Street Band - The Exciting Sounds of Menahan Street Band (2021)

R&B / Soul
Label: Daptone

1. Midnight Morning (2:57)
  2. Rainy Day Lady (3:18)
  3. The Starchaser (2:48)
  4. Silkworm (3:17)
  5. Cabin Fever (2:37)
  6. Rising Dawn (2:15)
  7. Glovebox Pistol (1:08)
  8. Queens Highway (1:07)
  9. Snow Day (4:00)
  10. Parlor Trick (1:36)
  11. The Duke (2:46)
  12. Stepping Through Shadow (2:01)
  13. Devil's Respite (3:51)
  14. There Was a Man (4:09)
avatar van Venceremos
Zou leuk zijn als er ook wat muzikale elementen van Roxy Music worden toegevoegd.

avatar van Nr.4
Fijn plaatje hoor om lekker bij te relaxen. Af en toe verlang ik naar vocalen, maar meestal staan de nummers op zichzelf genoeg. Silkworm bijvoorbeeld geniet ik erg van momenteel.

avatar van vinylbeleving
Fijn dat ze weer terug zijn met een nieuw album. Niet zo verpletterend als The Crossing destijds, maar wat mij betreft wel een mooi vervolg op dat album. Gebleven is het filmische geluid dat soms neigt naar muziek bij blaxploitation films, maar de sound lijkt vooral productioneel soms nog iets meer te zijn uitgediept, zo vallen er nog meer details op, en dienen een aantal tracks als een soort prologen tussen de nummers door.
Favorieten zijn Midnight Morning, The Duke, en de prachtige afsluiter met uitwaaierend koperwerk There Was a Man, een ode aan de veel te jong gestorven Charles Bradley.
Mooi album!