Unjust - Glow (2003)

Label: Mascot

1. Paper Planets (0:51)
  2. Throwin Pennies (2:57)
  3. Way Out (3:17)
  4. Tired (3:58)
  5. Facepoint (3:08)
  6. Falling (2:29)
  7. Meantime (4:13)
  8. Closure (4:25)
  9. Knuckles (3:50)
  10. Naming the Monster (2:07)
  11. Notes from a Sunday Morning (2:58)
  12. Capital (3:43)
  13. Myron (3:32)
  14. Room 5 (6:07)
avatar van Sammy
Tja wat moet je dan met zo'n cd. De eerste cd van Unjust was nog van die ouderwetse area-bay-trash-achtige-machine-head-metal, 'n zeer beukende cd, waarbij al meteen het goede stemgeluid van de zanger opviel. De tweede cd was meer een kruisbestuiving tussen Faith No More en Machine Head, ook een zeer geslaagd metal-album. En dan komt ineens deze cd onopgemerkt uit. De cd laat totaal andere muziek horen: melodieuze rocknummers. Geen geschreeuw meer, slechts nog zuiver gezongen, melodieuze 'metal'songs. En toch blijf ik deze band waarderen en vind ik ze boven de gemiddede muziekstroom uitstijgen. De band heeft in interviews altijd gezegd dat ze hun erkenning nooit echt gekregen hebben, ondanks het harde werken van alle bandleden. Misschien wilden ze met deze melodieuzere metal-cd wel net als linkin Park de hitlijsten bestijgen. De nemmers hebben er iig allemaal potentie voor want ze zijn zeker zo goed en vaak zelfs beter dan die van bovengenoemde band. Maar ik vrees dat het er met deze band wel nooit van zal komen.