Esthesis - The Awakening (2020)

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. Downstream (16:31)
  2. No Soul to Sell (8:33)
  3. High Tide (10:35)
  4. Chameleon (8:06)
  5. The Awakening (6:26)
  6. Still Far to Go (9:28)
avatar van marathonman
Kende Esthesis niet, Downstream is een prachtige opener, album luistert heerlijk weg.

avatar van Bonk
Ik kwam dit album via de site van Progwereld op het spoor en heb één van de 500 fysieke uitgaven in mijn bezit weten te krijgen. Maar wat is dit toch een heerlijk album, durf ik te zeggen na meerdere luisterbeurten. Ze weten een heerlijke sfeer neer te zetten. Zonder dat het ergens dusdanig gaat kabbelen, dat de aandacht echt wegzakt.
Dat komt vooral doordat de opbouw echt wel één van de sterkste kanten van deze band is. Voeg daar een aantal erg fijne keyboard- en gitaarsolo's aan toe en een aangename stem, die bij mij bij vlagen associaties aan Steven Wilson doet oproepen, en je hebt al met al een meer dan verdienstelijk debuut.
Echt een aanrader. Een dikke 4*

avatar van 4addcd
Na de lovende kritieken met associaties richting Porcupine Tree was een aankoop een gegarandeerd succes dacht ik. Na een paar luisterbeurten hoor ik potentie, maar moet ik ook terug denken aan vele net-niet bands op symfo gebied uit de jaren 80. Arrangementen niet slecht, maar t is soms wat langdradig en te weinig dynamisch. Ligt zeer zeker ook aan productie, maar het gaat om de luisterervaring in z’n geheel. Ik had er wat meer van verwacht. Misschien komt dat de komende albums nog.