The Third Ending - The Third Ending (2007)

Australiƫ
Label: ProgRock

1. Eleven (5:30)
  2. Back Home (6:16)
  3. Tungsten Blues (4:52)
  4. Can You Hear Me? (7:26)
  5. Fingerprints (1:42)
  6. Digital Sunrise (4:47)
  7. Cold Light of Day (3:19)
  8. Falling (3:28)
  9. Part V (3:56)
  10. Coming Around (5:36)
  11. Fingerprints [Reprise] (6:23)
avatar van Flipper
Menige prog tegenwoordig uit Engeland, Italië, VS en Scandinavië. Ik moest dan ook wel even achter mijn oren krabben toen ik 'The Third Ending' hoorde. Prog uit Australië, sterker nog, uit Tasmanië.

Het resultaat is heerlijke frisse progROCK van 'down under'.

Sterke composities en sublieme instrumenten beheersing.

Dit album is vorig jaar al lokaal uitgekomen, maar met ProgRock Records is het vanaf dit jaar overal te krijgen. en maar goed ook want anders hadden we dit juweeltje nooit kunnen horen.

Op de hoes staat dat ze het een grote eer zouden vinden om in dezelfde CD-kast te mogen staan als Pink Floyd, Yes etc.

Mocht je jouw CD's op genre rangschikken, kun je deze CD steevast naast Porcupine Tree zetten.
Luister alleen al naar de opener 'Eleven' of naar het instrumentale 'Tungsten Blues'.
ProgROCK (met ROCK dus in hoofdletters).

Hoewel niet aangegeven is nummer 5 'Fingerprints' tot het eind een heel mooie epic.

Dus Porcupine Tree liefhebbers: CHECK THIS OUT !!

avatar van snarf349
CHECK THIS OUT !![/quote]

hij is goed

avatar van vigil
Mooie hoes, al kan je dat door dit plaatje nog niet eens goed zien.