Inc - The Call (1981)

6. Mirror
  7. Pure as Ice
  8. Friday Girls
  9. We Know You
Een vreemde plaat waar ook niet zo veel over bekend is. Mijn verhaal dan maar. Ik kocht deze plaat volgens mij in Rotterdam in 1981 of 1982. Waarom ? De plaat viel op, de hoes was geen karton maar PVC en de plaat was van wit vinyl. Verder bijna geen informatie te vinden.
En aangezien ik verder weinig vond dat de moeite waard was , deze maar meegenomen. Ik wist nog geen eens dat het een Franse groep was en internet bestond nog niet.
Dus jaren geen idee waar dit vandaan kwam.
De muziek is new wave, minimalistisch. Totaal passend in de jaren 80. Simpel, effectief. Ondanks het feit dat het een Franse groep is, zingt men in het Engels. Zonder al te veel accent. De teksten zijn nu niet bepaald te ingewikkeld.
Op You Tube heb ik zowaar nog wat gevonden Politics
Kan iedereen toch ook een eigen mening vormen.

Het is niet geweldig, echt tijdsgebonden, maar het heeft voor mij wel wat emotionele waarde. De kille , wat koude sound paste aardig hoe ik toen in het leven stond en ik heb toen ook heel wat redelijk onbekende doem/new wave muziek aangeschaft. Luister het niet veel meer, maar soms weer even wentelen in vroegere tijden.