Chris Duarte Group - Texas Sugar / Strat Magik (1994)

Rock / Blues
Label: Silvertone

1. My Way Down (4:36)
  2. Letter to My Girlfriend (4:14)
  3. C-Butt Rock (4:06)
  4. Just Kissed My Baby (6:43)
  5. Shiloh (9:39)
  6. Scrawl (4:54)
  7. What Can I Do? (5:03)
  8. Big-Legged Woman (5:15)
  9. Borrowed Love (3:55)
Kingsnake
Titel is gejat van de Red Hot Chili Peppers.
En zo klinkt de plaat dan ook zo nu en dan.

Over het algemeen genomen ook een beetje (te) lawaaiig.

avatar van Lee Malone
Kingsnake schreef:
Titel is gejat van de Red Hot Chili Peppers.
En zo klinkt de plaat dan ook zo nu en dan.

Zou je dit laatste ook zeggen indien de titel anders zou zijn? Ik hoor vooral SRV en Hendrix, bitter weinig RHCP...

Best aardige gitarist trouwens, al ript hij een beetje te veel van de eerder vermelde namen om er echt lyrisch van te worden.

Kingsnake
Klopt veel Stevie Ray invloeden.
Maar er zijn ook wat tracks met zo'n funkie gitaarinslag.
Ik heb de muziek zo even niet bij me, om te zeggen welke tracks een beetje RHCP klinken.
Het is ook niet storend.
Maar ik heb wel het idee dat deze man een beetje blues met funkrock inslag wilde spelen.

avatar van saxotoon
Ik vind het gewoon een lekkere pretentieloze bluesplaat. Een bandje dat er samen plezier in heeft. Natuurlijk invloeden van anderen, wie niet?
Eentje voor bij de bbq, in het namiddagzonnetje, flesje bier, stukkie vlees, burgertje, af en toe samen luchtgitaartje erbij en meedrummen met de sateprikkers.
???

avatar van Mssr Renard
Blijft een ijzersterke mid-nineties bluesrockplaat, die lekker ronkt en funkt.