Jesu / Eluvium - Split (2007)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Rock / Electronic
Label: Temporary Residence

1. Jesu - Farewell
  2. Jesu - Blind & Faithless
  3. Jesu - Why Are We Not Perfect?
  4. Eluvium - Time-Travel of the Sloth Parts I, II, & III
avatar van MJ_DA_MAN
Bedankt voor de link, eviljoke . Ben benieuwd.

avatar van MJ_DA_MAN
Éen keer beluistert, en hij klinkt mooi, heel mooi. Prachtige post-rock van Jesu en de vertrouwde ambient van Eluvium.

Sietse zal hier ook wel redelijk van kunnen smullen, denk ik .

avatar van MJ_DA_MAN
Ik zet er voor nu een dikke 4* neer. Echt een prachtplaatje zeg, een van de mooiste uit 2007. Ga hem nog een keer beluisteren met koptelefoon, en op mijn kamer in het donker (je kent me he, Sietse ), en misschien dat ik hem dan nog verhoog met een halfje.

Maar iig is dit voor post rock- en ambient-liefhebbers een echte aanrader.

avatar van Nakur
Ik ben beide en vooral Jesu draag ik een warn hart toe. Dit ga ik in iedergeval aan een paar luisterbeurten onderwerpen

Top!

Sietse
De nummers va Jesu vallen met wat tegen, echter die van Eluvium doet het erg goed. Ik denk zo ongeveer over een 3 tegenover een 4,5. Maar ben er nog niet zeker van...later meer.

avatar van Nakur
Waar lijken de Jesu nummers op? meer op de Shoegazing van Conqueror of het Neuosis geweld van het debuut?

fastpulseboy
superplaatje.
de jesu nummers zijn wat meer poppie/shoegazing (maar erg mooi mi)
het eluvium nummer is super......
heb em laatst op vinyl gescoord.....en mijn hoes is toch echt in kleur!

avatar van BlueVelvet
Nakur schreef:
Ik ben beide

Een onthulling: achter Jesu en Eluvium zit één en dezelfde man: Nakur!

avatar van BlueVelvet
Na deze wat flauwe opmerking een inhoudelijk berichtje: een erg mooie EP waarin de sterke punten van beide artiesten goed worden benut. Maar wereldschokkend is het nu ook weer niet, daarom 3.5*