Froukje - Licht en Donker (2021)

Label: Top Notch

1. Licht en Donker (2:49)
  2. Heb Ik Dat Gezegd? (2:41)
  3. Ik Wil Dansen (3:15)
  4. Goud (3:04)
  5. 17 (2:10)
  6. Onbezonnen (2:47)
avatar van Marco dB
Leuke EP van Froukje die begin 2020 al die licht apocalyptische single Groter Dan Ik bracht.

avatar van vigil
Zojuist een leuk positief item van Froukje bij Noorderslag op NPO3

avatar van AOVV
Toffe EP, al steekt de titelsong er wel wat bovenuit. Deze jongedame moet echter nog 20 worden, dus er zit wellicht muziek in.

3 sterren

avatar van RadioMad
Leuke ep. Had ik wel verwacht, wat in 2020 (zowaar) 2x live gezien. Wel apart dat Groter Dan Ik er niet op staat. Weet iemand of deze ep ook een fysieke release heeft (or krijgt)? Of is het alleen een digitale release?

avatar van tnf
tnf
Wat een korte liedjes allemaal.

avatar van tnf
tnf
Ja, ik wist wel dat het zo werkt, maar dan vind ik het nog steeds jammer. Omdat zoveel anderen het geduld hebben van een vlieg, word je zelf regelmatig geconfronteerd met nummers die niet slecht klinken, maar waar alsnog meer in had gezeten.

avatar van Rudi S
tnf schreef:
Wat een korte liedjes allemaal.

Froukje heeft nog geen lange gitaar en drum solo's.
Eerst liedjes

avatar van AstroStart
Zes prima nummers op een rij. Goud, Onbezonnen en Licht en Donker zijn net iets beter dan het andere drietal.

avatar van stoepkrijt
Froukje werd vandaag gequote door Harm Edens in Dit Was Het Nieuws. Ik moest wel even twee keer nadenken voor ik het herkende, want ik had 'm niet verwacht.

avatar van Rudi S
Froukje zit vandaag zelfs 2 keer in de NL ladder, toi , toi, toi.

avatar van The_CrY
Erg frisse EP van deze opkomende artieste. Ik word toch verrassend makkelijk meegenomen door haar teksten en de ritmische melodieën. Eentje om in de gaten te houden.

avatar van MeesBowieFan1
Hele fijne, aanstekelijke en frisse muziek van (mijn leeftijdsgenoot) Froukje
Ze komt met scherpe maar ook poëtische en diepe teksten waar ik me enorm in kan vinden.

Op zoek naar betekenis, onverschrokken idealisme en de drang om het beste uit het moment te halen
Is wat ik uit haar muziek haal, en ik hou er van!

En dit is nog pas het begin van wat we gaan horen van haar!

avatar van Brunniepoo
Misschien wel de leukste plaat van het jaar tot nog toe. Zopas ook op vinyl verschenen, nu maar hopen dat een cd-release er ook nog in zit (maar dat verwacht ik eigenlijk niet).