Amy Speace with The Orphan Brigade - There Used to Be Horses Here (2021)

Folk / Roots
Label: Proper

1. Down the Trail (4:35)
  2. There Used to Be Horses Here (4:38)
  3. Hallelujah Train (5:20)
  4. Father’s Day (4:40)
  5. Grief Is a Lonely Land (2:41)
  6. One Year (4:11)
  7. Give Me Love (3:03)
  8. River Rise (4:16)
  9. Shotgun Hearts (4:46)
  10. Mother Is a Country (3:59)
  11. Don’t Let Us Get Sick (3:16)
Het eerste nummer is prachtig, maar bij het 2e (titelsong) voel ik tranen opwellen. OMG, wat wonderschoon. Doet me denken aan musical the Bridges of Madison County, ook zo mooi. Hierna kan het alleen maar tegenvallen, maar niets is minder waar. Father's day, ook zo mooi.En het gaat maar door: Grief is a lonely land, over haar overleden vader met een ontroerende tekst. Dan One year, over haar zoontje veronderstel ik. houdt het dan niet op?! Pas op de helft, maar dit worden *****+ Met complimenten aan de begeleidende Orphin Brigade
Mother is a country, met strijkers, wiegt je heerlijk in slaap. Het album eindigt toch nog enigsszins opgewekt met Don't let us get sick. Drie kwartier puur muzikaal genot!

Mooie recensie. Net eerste keer geluisterd maakt diepe indruk