Mythic Sunship - Wildfire (2021)

Denemarken
Label: Tee Pee

1. Maelstrom (10:36)
  2. Olympia (11:21)
  3. Landfall (6:04)
  4. Redwood Grove (6:38)
  5. Going Up (9:01)
avatar van i.Ron S.
Start veelbelovend, maar wordt nogal saai zonder echt het "trip-effect" te krijgen.
Maar ik heb dat wel eens vaker bij dit soort groepen, misschien ligt het aan mij.
Live zal het beter werken.

avatar van Don Cappuccino
Mythic Sunship heeft ook mij tot nu toe niet overtuigd met zijn studioplaten. Wildfire voelt echt aan als een jam-plaat met weinig richting. Stoner/psych met wat jazzy saxofoonpartijen. De productie vind ik ook een minpunt, erg schel, dit soort muziek moet warm klinken. Ik wil ze nog wel graag live zien, want op dat gebied excelleert de band blijkbaar.