Cristina Vane - Nowhere Sounds Lovely (2021)

Blues / Folk
Label: Blue Tip

1. Blueberry Hill (4:00)
  2. Travelin' Blues (3:04)
  3. Prayer for the Blind (2:15)
  4. Badlands (3:31)
  5. Dreaming of Utah (3:13)
  6. What Remains (3:22)
  7. Heaven Bound Station (2:15)
  8. Will I Ever Be Satisfied (3:06)
  9. Dreamboy (3:34)
  10. Wishing Bone Blues (4:24)
  11. The Driving Song (4:25)
  12. Satisfied Soul (5:13)
avatar van erwinz
volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Cristina Vane - Nowhere Sounds Lovely - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Cristina Vane - Nowhere Sounds Lovely
De concurrentie binnen de Amerikaanse rootsmuziek is momenteel moordend, maar het met heerlijk bluesy gitaarwerk gevulde debuut van Cristina Vane zou ik zeker niet laten liggen

Laat Nowhere Sounds Lovely uit de speakers komen en je waant je op een veranda aan de oevers van de Mississippi, waar iets verderop een bluesmuzikant aan het werk is. Cristina Vane laat op haar debuutalbum horen dat ze een prima gitarist is, die wel raad weet met bluesy slide gitaarspel. Het is niet haar enige talent, want ook de zang op Nowhere Sounds Lovely is zeer aansprekend en hetzelfde geldt voor de songs. Het zijn songs met een voorliefde voor oude blues, maar de muzikante uit Nashville kan ook uit de voeten met stokoude country en folk. Het levert een aansprekend debuut op dat is muzikaal en vocaal opzicht indruk maakt en dat ook nog eens vol staat met aansprekende songs. Een enorme aanwinst voor het genre.