Bassomatic - Science and Melody (1991)

Dance
Label: Virgin

1. Funky Love Vibrations (4:54)
  2. Science and Melody (6:31)
  3. She's on the Phone Again (5:34)
  4. Attack of the 50 Foot Drum Demon (4:29)
  5. Potentially Fatal (5:36)
  6. Go Getta Nutha Man (5:15)
  7. Raggafuzz (4:19)
  8. Mountain High (5:59)
avatar van pureshores
het 2e album van het ensemble dat William Orbit samenstelde begin jaren 90. Poppy dance en clubtracks maar met teveel moeilijkheidjes en samples waardoor dit nooit in die tijd door een massapubliek zou kunnen worden opgepikt.
De single Funky love vibrations werd destijds door de Avro wel als RTV tip gebombardeerd en is een zomerse dansplaat met geen pretenties. Het nummer Potentially fatal is de enige andere "meezinger" maar was nooit een single, het titelnummer en Go getha nutha man wel.
De korte plaat sluit af met de sexy ballad Mountain high waarin Orbit met zn echo's en geluidseffecten kan frobelen.

avatar van RogerV
Deze is net wat sterker dan zijn voorganger. Het komt wat beter uit de verf de nummers staan ook nu nog wel overeind. Wederom dat funky sfeertje met die ambient geluiden. En hier en daar zelfs een beetje vroege eurodance. Alleen die Mamma Appelsap in een van de nummers had niet zo gehoeven van mij. Het was jammerlijk voor Orbit een totale flop en het einde van het project.