Smith / Kotzen - Smith / Kotzen (2021)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: BMG

1. Taking My Chances (4:46)
  2. Running (4:19)
  3. Scars (6:18)
  4. Some People (4:22)
  5. Glory Road (4:54)
  6. Solar Fire (4:29)
  7. You Don't Know Me (7:14)
  8. I Wanna Stay (5:13)
  9. 'Til Tomorrow (5:39)
avatar van Sir Spamalot
Samenwerking tussen Adrian Smith (Iron Maiden) en Richie Kotzen (altijd opletten voor de spelling) met de eerste geluiden: Smith/Kotzen - Taking My Chances (Official Audio) - YouTube.

Meer info: Adrian Smith + Richie Kotzen: Self Titled Debut Album Due In March - Blabbermouth.net.

avatar van i-mac
De zang van Kotzen ligt me niet. Ik heb een paar keren geprobeerd, maar neen ... Muzikaal zit het best goed in elkaar.

avatar van crosskip
Toch leuk dat je al binnen een paar seconde hoort dat op Solar Fire ene McBrain de drumstokjes in handen heeft! Verder inderdaad een weinig spectaculair plaatje.

avatar van Eddie
Dit is best een aardige plaat. Het vakmanschap druipt er aan alle kanten vanaf dat hoor je direct. Wat me alleen tegenvalt is dat ik het allemaal zo zielloos vind. Smith staat bij Maiden altijd garant voor de meer uptempo songs, de songs die een extra bite hebben zeg maar. Het lijkt er hier op dat hij krampachtig niet de Adrian Smith van iron Maiden wil zijn. Is Kevin Shirley ook hier de man achter de knoppen? dat lijkt me wel, het is dezelfde vlakke productie die je ook op de laatste maiden plaat hoort.

avatar van Edwynn
Ik vind dit niet zielloos. Integendeel. Het geluid klinkt wat netjes maar over het algemeen weten de twee wel te overtuigen met hun 'eerlijke' bluesy hardrock. Het nadeel is dat we dit allemaal al zo vaak hebben gehoord. Whitesnake, Moonkings, Glenn Hughes, Great White, Dangerous Toys en Dave Meniketti is slechts een greep uit de invloeden die ik hoor.
Het duo is met name sterk in de meer meeslepende songs zoals het stemmige Scars. Richie Kotzen moet wel iets minder Chris Cornell proberen na te doen. Dat wel. Verder een heel aardig tussendoortje.

Adrian Smith zat al eerder met Asap te vissen in dit vijvertje. Prima dat hij niet de Maidenkaart trekt. Helemaal niet nodig.

avatar van gigage
Er zit te weinig verschil in gitaardefinitie van beide heren om de gitaar trade offs goed te volgen. En de slaggitaar zit dan weer ver naar links en rechts. Ik had dat liever andersom gezien, de solo's links en rechts en de slaggitaar meer centraal. Wel een leuke plaat maar geen must hear.

avatar van B.Robertson
Dit klinkt best wel lekker hoor... staat via YouTube aan ter nadere beoordeling en dit klinkt goed genoeg om het Red/Black Smoke Vinyl uit de outlet van ene Bol te plukken. Gitaarwerk kan me bekoren en bij dit soort rock hoeft het tempo niet hoog te liggen van mij.

avatar van Eddie
Ik ga deze plaat steeds meer waarderen. Ik moet er wel echt voor in de stemming zijn, maar dan is het een best lekkere plaat.

AOR_Lover
Ben ook niet helemaal gecharmeerd van de zang van Kotzen maar toch klinkt dit als geheel ruim voldoende. Het vakmanschap is duidelijk hoorbaar.