The Chills - Scatterbrain (2021)

Nieuw-Zeeland
Label: Fire

1. Monolith (2:56)
  2. Hourglass (2:44)
  3. Destiny (2:55)
  4. Caught in My Eye (3:02)
  5. You're Immortal (3:09)
  6. Little Alien (3:35)
  7. Safe and Sound (3:00)
  8. Worlds Within Worlds (3:22)
  9. Scatterbrain (2:40)
  10. The Walls Beyond Abandon (3:37)
avatar van Poles Apart
Benieuwd weer, the Chills zijn bezig aan een goede tweede jeugd. Derde plaat alweer in 6 jaar tijd.

En Martin Phillips houdt van albumtitels die met de letter S beginnen, zo blijkt wel weer.

avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: The Chills - Scatterbrain - dekrentenuitdepop.blogspot.com

Scatterbrain is alweer het derde album uit de tweede jeugd van The Chills en het is, zoals altijd, een geweldig album van de Nieuw-Zeelandse band, die nog altijd een uit duizenden herkenbaar geluid heeft

Een nieuw album van The Chills is nog altijd een feest van herkenning. De band bestaat inmiddels al ruim 40 jaar en heeft een geluid dat zich onmiddellijk als een warme deken om je heen slaat. De band maakt nog altijd zonnige popliedjes waarin af en toe ook best een donkere wolk voorbij mag schuiven. Scatterbrain sluit naadloos aan op de vorige albums van de Nieuw-Zeelandse band en is ook minstens net zo goed. De popliedjes van de band zijn zoals altijd aanstekelijk, maar hebben ook het bitterzoete dat de muziek van The Chills zo herkenbaar maakt. Heel productief is de band nooit geweest, maar Scatterbrain is het derde topalbum in zes jaar tijd.

avatar van Edwin
Poles Apart schreef:

Dat is zijn gimmick inderdaad. Nu voor de 10e keer een albumtitel met de lettercombinatie SB.

Helaas geeft de zogenaamde tweede jeugd van The Chills mij weinig reden tot vreugde tot nu toe. Ik ervaar het geluid van hun laatste 2 albums als wezenlijk anders dan hun werk uit de jaren 80 en 90. De echte magie van weleer is verdwenen. Het klinkt allemaal veel conventioneler, rechttoe, rechtaan. Maar ook deze derde worp ga ik ongetwijfeld weer een kans geven.

avatar van johan de witt
10 nummers, 31 minuten. Alleen daarom al!

Caught in my Eye , You’re Immortal, Scatterbrain en Hourglass zijn vier songs die even goed zijn als elk nummer op Kaleidoscope World of Brave Words. Dus erg blij met deze LP!

avatar van likeahurricane
Live in Amsterdam
You're Immortal

De magie is er toch wel vanaf vergeleken met vorige platen. Jammer.
Maar ze kunnen leunen op prachtige platen, nummers vanuit het verleden