Joe Pug - The Diving Sun (2021)

geen stemmen

6. Look Out Desdemona
  7. Outlaw
  8. Ten Miles of Mercy
avatar van Gladius
Op Spotify gevonden onder de vorm van twee EP's. Afgelopen jaren kwam die naam wel eens voorbij in één of andere playlist (altcountry misschien?), maar het bleef tot op heden nooit echt hangen.
Maar wat ik nu hoor ik toch verrassend mooi hoor! Z'n stem is loepzuiver en dwingt je te luisteren. Hij meent het echt wel. Over het algemeen simpele instrumentatie, uitmuntend gitaarspel of piano, af en toe mondharmonica. Tijdloze Americana van de zuiverste soort, recht in m'n straatje. Waarom die vorige albums zo weinig stemmen kregen is me een raadsel.
Toch gek en tegelijkertijd wonderlijk hoe een artiest zich opeens aan je kan openbaren na al die tijd. Op een terrasje op een mooie zomeravond is dat eens zo fijn uiteraard.Hij doet me trouwens meer dan eens aan Cat Stevens/Yusuf denken qua stem.

Weet iemand of de rest van z'n oevre even kwalitatief is?

avatar van Lura
De eerste twee zou ik zeker proberen, als ik jou was. Zeer de moeite waard.

avatar van Gladius
Lura schreef:
De eerste twee zou ik zeker proberen, als ik jou was. Zeer de moeite waard.

vandaag toevallig aangekomen bij z'n eerste EP Nation of Heat. Wauw, wat een ruwe diamant!