Het is zo langzamerhand tijd om de eindejaarslijst op te maken. Daarom luister ik alle 2021- releases die ik in huis heb gehaald nog eens om het gehoor op te frissen en te zien of mijn standpunt ten aanzien van het album is veranderd.
namsaap schreef:
Wat een strakke thrashplaat leveren deze Tukkers af! Onder de noemers Distillator lieten de mannen al horen van wanten te weten, maar de op het Teutoonse thrash geënte geluid kon me toch wat minder bekoren. Met de nieuwe naam heeft het geluid van de band ook een flinke update gehad. De futuristische progressieve thrash ligt nu meer in het verlengde van bands als Vektor. Het gaspedaal wordt regelmatig flink ingetrapt, maar tempowisselingen en sterke hooks in de nummers zorgen voor veel afwisseling.
Niets aan toe te voegen, behalve dat de productie van dit album ooknog eens fantastisch is!
Score: 81/100
1. Harakiri For The Sky - Mære (92)
2. Moonspell - Hermitage (91)
3. Soen - Imperial (90)
4. Witherfall - Curse Of Autumn (88)
5. Dvne - Etemen Ænka (87)
6. Cult Of Luna - The Raging River (84)
7. Epica - Omega (83)
8. Empyrium - Über den Sternen (82)
9. Cryptosis - Bionic Swarm (81)
10. Asphyx - Necroceros (80)
10. The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires (80)
12. Tribulation - Where The Gloom Becomes Sound (79)
13. Therion - Leviathan (78)
14. Transatlantic - The Absolute Universe (74)
15. Evergrey - Escape The Phoenix (73)
16. White Void - Anti (70)
17. Decline Of The I - Johannes (69)
18. Dread Sovereign - Alchemical Warfare (68)
19. Iotunn - Access All Worlds (64)