Steve Cropper - Fire It Up (2021)

R&B / Rock
Label: Provogue

1. Bush Hog, Pt. 1 (1:12)
  2. Fire It Up (3:02)
  3. One Good Turn (3:44)
  4. I'm Not Havin' It (3:13)
  5. Out of Love (3:42)
  6. Far Away (3:26)
  7. Say You Don't Know Me (3:17)
  8. She's So Fine (3:08)
  9. Two Wrongs (3:11)
  10. Heartbreak Street (3:30)
  11. The Go-Getter Is Gone (3:10)
  12. Bush Hog, Pt. 2 (1:18)
  13. Bush Hog (2:26)
avatar van Bartjeking
Soloplaten van Steve Cropper zijn zeldzaam, erg fijn dat hij weer de studio in is gedoken. Inmiddels ook alweer bijna 80, maar dat hoor je hier echt niet aan af. De vocalen zijn voor rekening van Roger C. Reale, een naam die bij mij geen enkele bel doet rinkelen, maar hij verstaat de job. Veel energie, maar toch vooral het gitaarwerk is de reden waarom ik deze plaat heb opgezet. En drie nummers met als titel Bush Hog? Moest even het digitale woordenboek erbij pakken; schijnt een soort grasmaaier voor agrariërs te zijn. Ach ja, ieder onderwerp zijn eerbetoon...waarom niet.

Enige minpunt aan Steve Cropper; hij heeft de nekbaard ontdekt; hoop heel erg dat die nooit in de mode komt.