Brotha Lynch Hung - Loaded (1997)

Label: Black Market

1. Siccmade House (1:27)
  2. My Soul to Keep (3:18)

met Kokane

3. Die; 1 by 1 (4:39)
  4. One a da Las Sicc Niggaz (7:15)
  5. Situation (6:22)

met E-40 en Twamp Dog

6. Heataz (5:44)

met P-Folks, Polo Da Trigga Man en Roulette

7. Did It and Did It (6:34)

met Phonk Beta

8. Went Way (3:23)

met Tallcan

9. Thatz What I Said (4:04)

met Loki

10. Feel My Nature Rize (5:20)

met Swartzaniggaz

11. One Mo Pound (4:50)
  12. On My Brief Case (8:13)

met Phonk Beta en Zagg

13. Secondz a Way (7:56)

met Ice-T

14. Bonus Trackz (3:03)

met Sicx

Hypnotick
Erg jammer dit Brotha Lynch klinkt echt totaal inspiratieloos hier.

avatar van Jorge-E
Dit album heb ik al gedownload en ben van plan hem snel te checken. Maar na jouw reacties ga ik toch maar Lynch By Inch checken.
Er werd me trouwens gezegd dat alles van Lynch slecht is na Season of da Siccness. Waar ikzelf het niet eens mee ben. (qua solo werk ken ik niets na SODS, wel collabs enzo)

Maar wat vind jij van die stelling Hypno?

Harco
Dit is na Season of da Siccness zijn beste.

avatar van Jorge-E
Ik dacht ook deze te checken nadat ik zijn 2 voorgangers ken en zeer goed beoordeeld heb. Hoe kan het album na Season of da Siccness nou maar een 2 waard zijn?

Hypnotick
Jorge-E schreef:

Maar wat vind jij van die stelling Hypno?

Daar ben ik het niet mee eens. want Suicide Note: Lynch By Inch is een erg goed album andere stijl dan SOS maar hij klinkt daar erg goed moet ik zeggen dus dat album is zeker het checken waard.

Maar dit album is werkelijk verschikkelijk te noemen. hij rapt niet eens meer. de lekkere flow die hij had op Season Of Siccness is hier nergens meer te bekennen. hij lult het gehele album maar een beetje off beat. ook de guest appearences zijn kut. verlaag hem zelfs naar 1.5

avatar van Jorge-E
Ik heb hem nu voor de eerste keer beluisterd.
Aléé ja... Ik zit aan track 13 en het begint een beetje te vervelen. Geluukig dat First Degree op deze track een coole verse dropt.

Geen slecht album eigelijk. Die 1.5 vind ik niet verdient. Soms flowt hij inderdaad niet zoals op SODS maar dat komt niet zo vaak voor.
De gast rappers vind ik zeker niet zwak. First Degree The D.E. komt vaak langs en van hem geniet ik altijd. Wat een sfeer creert hij toch.
Gasten als Sicx, C.O.S. (Zwartzaniggaz) enzo zijn ook aangenaam.
Da Trigga Man en Phonk Beta zijn dan weer wat minder, Phonk Beta is veel beter in produceren wat hij hier ook goed gedaan heeft naar mijn mening.

Ik zal hem nog enkele keren beluisteren en daarna zal ik stemmen. Hetgeen wat ik hiervoor zei is na de eerste luisterbeurt, dus mijn mening kan nog veranderen.

Trouwens, On my Brief Case, wacke track is dat, en dan duurt die nog zo lang.

Het is een 3.5 geworden.

ManMonster
Album gisteren gekocht en moet het nog checken dus voorlopig geen score, ben ook niet echt bekend met Brotha Lynch maar door de feature van Swartzaniggaz (nog nooit van gehoord en daar wou ik verandering in brengen) was ik benieuwd geworden, toen zag ik Ice-T staan en heb ik het maar blind gekocht.. Ben benieuwd of ik me bij Hypnotick of Jorge-E zal scharen..

avatar van Jorge-E
Swartzaniggaz is een groep bestaande uit Sicx, C.O.S. en nog wat mannen, en ze hebben geen album uitgebracht onder die naam.

En als het album je niet bevalt wil ik hem zeker van je overkopen. Waar heb je die trouwerns gekocht?

ManMonster
MusicStore in Vlissingen, geen idee of ze meer dan 1 exemplaar hadden. Moet nog steeds luisteren (gisteren geen tijd gehad) maar mocht het mij niet bevallen laat ik het je zeker weten!