Pardoner - Came Down Different (2021)

Rock / Punk
Label: Bar/None

1. Donna Said (2:48)
  2. I Wanna Get High to the Music (1:12)
  3. Spike (1:22)
  4. Broadway (2:26)
  5. Tranquilizer (2:53)
  6. Lucky Day (3:55)
  7. Totally Evil System (0:38)
  8. Bunny’s Taxi (4:02)
  9. Hammer Factory (2:49)
  10. Totally Evil Powers (1:46)
  11. Came Down Different (3:26)
  12. Fuck You! (3:33)
Als Sonic Youth and Pavement referenties zijn en er blijkt dan ook nog eens dat ze daar hun compleet eigen ding mee doen op een briljante wijze: wat wil je nog meer....

avatar van Rain King
leuke verrassing, dit plaatje

avatar van frolunda
Heerlijke tegendraadse plaat van het kwartet Pardoner, afkomstig uit San Francisco en met Came Down Different toe aan hun derde album. Ben niet bekend met de eerste twee maar hier laat de band in een goed half uur een prima indruk achter.
De sound is erg dynamisch, grijpt onder meer terug op de noise bands uit de tweede helft van de jaren tachtig, kent daarnaast een aanstekelijke rammelpop kant en weet vervolgens weer te verrassen met felle en energieke post punk erupties. Dat levert te samen een bijna eclectisch te noemen geluid op, dat niet alleen veelzijdig is maar ook nog gepaard gaat met een voortreffelijke productie.
Vooral in de songs Donna Said, Bunny’s Taxi, Hammer Factory en Lucky Day pakt dat erg goed uit en die behoren dan ook tot het betere nieuwe alternatieve Rock werk wat me het laatste jaar ter ore is gekomen.
Wel een beetje jammer dat zanger Max Freeland, hoewel best overtuigend, niet echt over een uitzonderlijke stem beschikt. Maar alles overziend weet Pardoner dat vlekje met hun krachtige spel en fantastische sound glorieus weg te poetsen.
Zeer goed album.