The Armed - Ultrapop (2021)

Punk / Metal
Label: Sargent House

1. Ultrapop (2:43)
  2. All Futures (3:04)
  3. Masunaga Vapors (2:30)
  4. A Life So Wonderful (3:07)
  5. An Iteration (2:53)
  6. Big Shell (3:17)
  7. Average Death (4:31)
  8. Faith in Medication (3:46)
  9. Where Man Knows Want (2:56)
  10. Real Folk Blues (3:38)
  11. Bad Selection (3:44)
  12. The Music Becomes a Skull (2:38)

met Mark Lanegan

avatar van Rain King
heftig

Dit is een vrij geniale plaat weer van The Armed en de video's op Youtube van o.a. An Iteration en All Futures mogen er ook zijn. Wel weer zo'n plaat die je met goede headset moet horen (anders is het soms echt alleen noise) en je een tijdje van moet bijkomen.
Enige waar ik nog over verbaasd ben is dat Don Cappuccino hier nog geen comment aan gewijd heeft eigenlijk

avatar van Don Cappuccino
Sound schreef:

Ik had hem normaal al lang geluisterd, maar van vorige week donderdag tot en met gisteren was het Roadburn Redux online festival gaande, dus dat had volledige prioriteit voor mij. Ik denk dat ik deze plaat vanavond voor het eerst ga beluisteren.

avatar van Don Cappuccino
Net voor de eerste keer geluisterd en ik heb het gevoel dat alles wat ik op de Only Love-albumpagina heb gezegd ook hier van toepassing is. Al heb ik wel het gevoel dat The Armed hier wat melodieuzer uit de hoek komt en dat melodie op de vorige plaat meer in de detaillering zat. Ik vind ultrapop wel een toepasselijke beschrijving voor The Armed. Aangezien we ook al hyperpop hebben als Charli XCX, Sophie en 100 Gecs is The Armed toch wel de rock/metalevenknie daarvan in de zin dat ze ''melodieuze'' en moderne muziek maken, maar daarbij conventies compleet de nek omdraaien met een avant-gardistische en experimentele invalshoek en een duizelingwekkende kleurrijke explosie aan geluiden op de luisteraar afvuren die je of fantastisch vindt of echt compleet niks mee kan.

avatar van peterjames777
Hardcore met een vleugje popexperiment. I like.
Maar moet wel even wennen, het is echt een bak met herrie. Misschien toch iets te voor mij? Tijd zal het leren.
All Futures staat nu op repeat. Wat een geniaal nummer.

avatar van bennerd
Valt op het eerste gehoor tegen. De pop-infused hardcore gone spaghetti van de vorige plaat was fenomenaal, maar dit lijkt wel een beetje geforceerd het trukje herhalen. Heeft waarschijnlijk wel gewoon nog wat tijd nodig. Of het verrassende is eraf. Of ik luister beter gewoon wat meer Only Love.