Pupil Slicer - Mirrors (2021)

Label: Prosthetic

1. Martyrs (3:49)
  2. Stabbing Spiders (0:47)
  3. L'appel du Vide (3:36)

met Carson pace

4. Panic Defence (1:32)
  5. Husk (3:30)
  6. Vilified (1:30)
  7. Worthless (2:30)
  8. Wounds Upon My Skin (4:01)
  9. Interlocutor (1:16)
  10. Mirrors Are More Fun Than Television (6:59)
  11. Save the Dream, Kill Your Friends (1:42)
  12. Collective Unconscious (6:27)
avatar van Don Cappuccino
Behoorlijk venijnig mathcore-debuut van dit Britse gezelschap. Het album beukt genadeloos op de luisteraar in en is qua sound ook behoorlijk dicht geplamuurd. Pupil Slicer doet me denken aan Converge ten tijde van Jane Doe, The Dillinger Escape Plan ten tijde van Calculating Infinity, met een goede dosis nekbrekende tempo- en pitchshifts à la Car Bomb en Frontierer. De vocalen zijn behoorlijk intens en doorleefd met een sterke afwisseling tussen de gepijnigde schreeuwen van gitariste Kate Davies en de meer deathgrunts van bassist Luke Fabian. Er worden voornamelijk maniakale fragmentatiebommen op je afgevuurd, maar de plaat bevat ook wat tragere noiserockachtige nummers, doompassages en op afsluiter Collective Unconscious zelfs wat blackmetal. Van mij had de productie ietwat meer mogen ademen, maar dit is absoluut een sterk visitekaartje.