Big Daddy Kane - Taste of Chocolate (1990)

Label: Cold Chillin'

1. Taste of Chocolate (Intro) (2:05)
  2. Cause I Can Do It Right (4:09)
  3. It's Hard Being the Kane (4:58)
  4. Who Am I? (4:00)

met Gamilah Shabazz

5. Dance with the Devil (4:06)
  6. No Damn Good (3:52)
  7. All of Me (5:45)

met Barry White

8. Keep 'Em on the Floor (4:32)
  9. Mr. Pitiful (3:26)
  10. Put Your Weight on It (2:47)
  11. Big Daddy Vs. Dolemite (4:49)

met Rudy Ray Moore

12. Down the Line (5:11)

met Ant Live, Scoob Lover, Lil' Daddy Shane, Mister Cee en Scrap Lover

13. Taste of Chocolate (Exit) (3:20)
raffael77
Dit was zijn slechtste plaat, maar erg slecht is hij niet. De media die BDK kenden als dope punchline mc waren niet gewend dat Kane ook van dames hield en ook net als LL love songs maakte.
Er staan toch wel hele dope tracks op dit album. Wel heb ik verlaagt naar 3,5 omdat het geen uitschieter is van hem.

avatar van MAS
MAS
Beetje een laag gemiddelde. Hier staan nog genoeg dope tracks op zoals It's Hard Being the Kane, Dance With Te Devil en No Damn Good.

avatar van Rene1979
Snap niets van dit gemiddelde

avatar van Poles Apart
Enige echte mispeer vind ik het nummer met Barry White. Dat gaat nergens heen.

avatar van hiphopmaster
Rene1979 schreef:
Snap niets van dit gemiddelde

Echt niet? Dit is echt een zwak project van BDK hoor, zeker na Long Live The Kane en It’s a Big Daddy Thing.
Geen enkele banger op dit album zoals die wel op eerder genoemde albums wel te vinden waren. En hij zakt een paar keer behoorlijk door de ondergrens heen hier (All of Me en Keep ‘Em on the Floor). Maar waar ik wel benieuwd naar ben is wat jij dan zo goed vindt aan dit album?! Ik kan het namelijk niet ontdekken. 2.5*

avatar van Rene1979
hiphopmaster schreef:

Nee snap het echt niet. Dit is een heel ander concept dan de eerste twee natuurlijk, maar dit is een topper in mijn ogen.. Eerste 4 albums supersterk

avatar van hiphopmaster
Rene1979 schreef:

In mij oren zijn All of Me en Keep ‘Em on the Floor regelrechte missers en ook de Exit als Intro dragen niet bij aan het creëren van een topper. Kunnen ‘we’ trouwens ook niet zeggen van de filler BDK vs. Dolomite.
It’s Hard Being the Kane is het beste nummer op dit album, maar dat is echt te mager imo. Of hoor ik iets over het hoofd?