Bumps - Bumps (2007)

Electronic / Rock
Label: Stones Throw

1. A Safe Balm (1:47)
  2. Biotic Discussion (1:39)
  3. ...As Bond Did (1:30)
  9. Sniper Growl (1:40)
  10. OK!!! (1:51)
  11. A Dumb Month (1:20)
  12. Baby Johann (0:52)
  13. Exponent Memoir (0:33)
  14. Nashira (1:44)
  15. Fun Injury (2:01)
  16. Dawn at Dawn (2:02)
  17. Bin Johnston (1:57)
  18. Intermission Part I (1:02)
  19. Intermission Part II (1:11)
  20. Thorny Joint (0:19)
  21. Tryplmeade Gorsmatch (2:13)
  22. Don't Cry, My Son (1:34)
  23. Swingland Hit (1:45)
avatar van waxs
Dit album bestaat praktisch uit alleen maar drumlijnen, een van de meest vreemde Stones Throw releases die ik dusver heb gehoord.

avatar van Jazper
Heb deze cd vandaag gekocht, wist helemaal niet dat dit eraan kwam, maar zag het in de winkel liggen en dacht, weet je wat.

Het is een projectje van drie leden van Tortoise die daar alledrie het drumstokje wel eens ter hand nemen. Dus dat verklaart wel het een en ander.

avatar van waxs
Het is sowieso een natte droom voor iedereen met een MPC, want je kunt in een keer je complete drum collectie verbreden

avatar van Osiris Apis
Ik ben benieuwd. Ik weet niet echt wat ik moet verwachten.
Wat is Tortoise voor band?

Instrumentale rock met allerlei invloeden, zoals elektronische, krautrock, etc. Het is best experimenteel, maar wel heel mooi. Sommige noemen het ook wel postrock, maar ze lijken dan weer niet op bekende postrockbands als Mogwai, GYBE!, Sigur Ros, etc.

Ben benieuwd naar dit album...

avatar van Osiris Apis
Oh, dit is niet experimenteel. Alleen maar drums, bijna geen andere instrumenten. Veel te kaal dus. Ik vind het maar een saai album.

avatar van waxs
Vreemd uit mijn eerste post was ook niet als een compliment bedoeld mocht het verkeerd opgevat worden.

avatar van Jazper
De drums vliegen je inderdaad om te oren.
Steeds een net ander ritmetje. Naar het eind toe wordt het wel enigszins vermoeidend.

Enerzijds dus zeer gaaf, anderzijds dus lastig het het hele album vol te houden.

3,5 * voor nu. Ik zal hem wel vaker luisteren, want je wordt er wel vrolijk van.

raffael77
Lekkere beats en experimenteel ook. Voor de mensen die het niet zo begrijpen moeten meer Luisteren naar de Acoustic van de drums. Het geluid en welke ritme erin zit. Luister ook naar alle geluidjes en je hoort het verschil in drums en drums.

Het is niet kaal maar je moet goed luisteren.

Stonesthrow Rules