Seth - La Morsure du Christ (2021)

Frankrijk
Label: Season of Mist

1. La Morsure du Christ (5:52)
  2. Métal Noir (4:57)
  3. Sacrifice de Sang (6:22)
  4. Ex-Cathédrale (6:49)
  5. Hymne Au Vampire (Acte III) (7:25)
  6. Les Océans du Vide (7:04)
  7. Le Triomphe de Lucifer (5:57)
avatar van namsaap
Het is zo langzamerhand tijd om de eindejaarslijst op te maken. Daarom luister ik alle 2021- releases die ik in huis heb gehaald nog eens om het gehoor op te frissen en te zien of mijn standpunt ten aanzien van het album is veranderd.

Deze plaat had even tijd nodig om te landen, maar naarmate ik het album vaker hoor groeit de waardering. Stevige, rauwe midtempo blackmetal die af en toe wordt opgeluisterd door blastbeatpassages en ondersteund door luchtige keyboards. De band klinkt niet bijster origineel, maar de nummers zitten gedegen in elkaar en worden overtuigend gebracht. De hoes maakt de aanschaf op vinyl echt een meerwaarde.

Score: 80/100

Jaarlijst 2021:

1. Harakiri For The Sky - Mære (92)
2. Moonspell - Hermitage (91)
3. Soen - Imperial (90)
4. Wheel - Resident Human (89)
5. Witherfall - Curse Of Autumn (88)
6. Dvne - Etemen Ænka (87)
7. Nekromantheon - Visions Of Trismegistos (86)
8. Kauan - Ice Fleet (85)
9. Cult Of Luna - The Raging River (84)
9. Motorpsycho - Kingdom Of Oblivion (84)
11. Epica - Omega (83)
12. Empyrium - Über den Sternen (82)
13. Cryptosis - Bionic Swarm (81)
14. Seth - La Morsure Du Christ (80)
14. Asphyx - Necroceros (80)
14. The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires (80)
17. Tribulation - Where The Gloom Becomes Sound (79)
18. Therion - Leviathan (78)
19. Transatlantic - The Absolute Universe (74)
20. Evergrey - Escape The Phoenix (73)
- - . Wode - Burn In Many Mirrors (72)
- - . White Void - Anti (70)
- - . Decline Of The I - Johannes (69)
- - . Dread Sovereign - Alchemical Warfare (68)
- - . Iotunn - Access All Worlds (64)

avatar van Eddie
Lekkere Black Metal plaat. In het extreme genre is het tegenwoordig bijna onmogelijk om nog echt origineel te zijn. Maar zolang de kwaliteit is zoals op deze plaat klaag ik daar niet zo snel over. Seth maakt vrij standaard Black Metal in het straatje van de oude Dark Funeral (zeg het er even bij omdat ik geen idee heb wat Dark Funeral tegenwoordig doet). Lekker plaatje hoor.