Lazuli - Dénudé (2021)

Alternatieve titel: 16 Songs, Naked & Unplugged

Frankrijk
Uitgebracht in eigen beheer

1. J'Attends un Printemps (4:31)
  2. Dans le Formol au Museum (3:01)
  3. Cassiopée (5:11)
  4. 15H40 (3:55)
  5. Mes Semblables (5:04)
  6. Tristes Moitiés (4:05)
  7. Multicolère (3:09)
  8. Une Ombre au Tableau (3:43)
  9. Vita Est Circus (4:32)
  10. Naïf (4:21)
  11. En Avant Doute (3:20)
  12. La Valse à Cent Ans (4:20)
  13. La Vie Par la Face Nord (3:28)
  14. Une Pente Qu’on Dévale (4:42)
  15. Nos Âmes Saoules (5:05)
  16. Un Automne (4:15)
avatar van dynamo d
Meestal vind ik akoestische of unplugged versies slappe aftreksels van de originele nummers maar Lazuli heeft er echt iets moois van gemaakt. Zo is de Dénudé versie van Mes Semblables schitterend!

Behalve van het vorige album Le Fantastique Envol de Dieter Böhm staan er van alle andere Lazuli albums 'naked' en unplugged versies op Dénudé.

avatar van Aproxis
Erg mooi album en zoals dynamo d hierboven heb ik normaal ook weinig met akoestische cd’s. Dit album is echter geweldig gelukt een behoorlijk aantal nummers vind ik zelfs beter dan het origineel, bijvoorbeeld zeker het geval is met ‘La valse à cent ans’. Prachtig nummer met een zeer mooie -niet cliché- tekst over liefde.