Fange - Pantocrator (2021)

1 stem

Frankrijk
Label: Throatruiner

1. Tombé pour la France (15:34)
  2. Les Vergers de la Désolation (15:08)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Pantocrator

Het Franse Fange maakt verdere stappen met zijn meedogenloze industriële en korrelige sludgesound. Dit keer krijgen we twee nummers van vijftien minuten voorgeschoteld waarin meer ruimte is voor atmosferische doom-achtige passages met onheilspellende cleane gitaarlijnen. Toch bestaat het grootste gedeelte uit waanzinnig smerige en logge riffs, kille donderende drummachine-ritmes en intense doorleefde vocalen die me het meeste doen denken aan een Franstalige Justin Broadrick (Godflesh, ten tijde van Streetcleaner). Erg jammer dat deze band zo weinig erkenning krijgt. Ze hebben echt een eigen en herkenbaar geluid.