Robert Finley - Sharecropper's Son (2021)

Soul / Blues
Label: Easy Eye

1. Souled Out on You (3:33)
  2. Make Me Feel Alright (3:43)
  3. Country Child (5:29)
  4. Sharecropper’s Son (3:06)
  5. My Story (3:14)
  6. Starting to See (2:54)
  7. I Can Feel Your Pain (3:37)
  8. Better Than I Treat Myself (3:47)
  9. Country Boy (5:44)
  10. All My Hope (4:14)
avatar van Bert Wasbeer
Aardige eerste single, en een opvallende hoes. Deed me een beetje denken aan Knight time van Gladys Knight
Gladys Knight & The Pips - Knight Time (1974)

avatar van Poles Apart
Wederom geproduceerd door Dan Auerbach (The Black Keys).

Dan Auerbach reunites with Robert Finley to produce new album 'Sharecropper's Son'.

avatar van Zwaagje
Waar hebben we het meer gehoord.......oké.....vernieuwend is het allemaal niet natuurlijk. De tegenhanger is dat het makkelijk en lekker in het gehoor ligt. Ik ben soul/blues fan; fijne combinatie en dit album is mooi geproduceerd, goede gitaar partijen en een lekkere rijpe soul strot. Fijn voor af en toe, maar of het meer wordt dan Spotify denk ik niet. Mogelijk trekt de hoes me over de streep; die is mooi.

avatar van henrie9
Dan 'Black Key' Auerbach bewaakt de rootsmuziek, dat is duidelijk. Na z'n eigen bluesparel 'Delta Kream' met The Black Keys en de postume van Tony Joe White, scoort hij hier een rootshattrick door nu een werkelijk totaal ondergewaardeerd blind soultalent voor het voetlicht te halen. Deze, net als Charles Bradley, decennia  in anonimiteit volhardende veteraan met ongelooflijke soulflexibiliteit in de doorleefde stem kan aldus toch een derde muzikale  diamant op zijn naam schrijven. Met, naast covers, ontroerende eigen songs uit z'n harde leven gegrepen. Met Auerbach op gitaar en  tal van klassemusici uit de entourage van  R.L.Burnside, Mississippi Hill Country, Dap Kings en Johnny Cash bovendien zeer sterk omringd. Blues, gospel, R&B en soul het gaat allemaal in de blender. Deze krasse Finley en z'n pop-upband maken er samen een spetterend, spiritueel vuurwerk van. Wat een ongelooflijke ontdekking!
Pluim voor Auerbach!

avatar van VDB79
Openingstrack is een knaller van jewelste. Heerlijke plaat verder ook. Mooi om te zien dat zo’n oude baas op bejaarde leeftijd nog succesvol wordt. Wel verdiend!

avatar van Wilko_64
klasse album, wederom en mooi geproduceerd door Mr Dan Auerbach

avatar van Bert Wasbeer
Zoals Zwaagje al zegt, verrassend is het niet. Maar de uitvoering is dik in orde. Het hoeft niet altijd edgy en hip te zijn.