Tuxedomoon - The Ghost Sonata (1991)

Avant-Garde / Rock
Label: LTM

1. The Funeral of a Friend (1:09)
  2. The Ghost Sonata (5:36)
  3. Catalyst (0:43)
  4. An Affair at the Soiree (3:39)
  5. Music Number Two (2:56)
  6. A Drowning (2:08)
  7. The Cascade (3:03)
  8. A Mystic Death (2:16)
  9. Basso Pomade (Dogs Licking My Heart) (2:37)
  10. Licorice Stick Ostinato (2:19)
  11. The Laboratory (Parts 1 & 2) (5:08)
  12. Les Odalisques (4:11)
  13. An Unsigned Postcard (3:06)
  14. Music Number Two [Reprise] (4:18)
avatar van c-moon
De enige release van Tuxedomoon die ik in huis heb helaas... wel knap werk...

Ik moet dringend eens naar meer van hun werk gaan luisteren..

avatar van Ghans
Dit is niet te vergelijken met wat je gehoord hebt op dit album. Andere albums zijn veel meer New Wave, of Avantgarde-pop, of hoe je ook noemen wilt. Dit klassieke meesterwerk hebben zij tot nu toe nog niet kunnen evenaren, of herhalen.

avatar van Oldfart
Het nadeel van cassettes was toch wel dat ze behoorlijk kwetsbaar waren; had Veel van Tuxedomoon en solo werk van Blane L. Reiniger op zo'n nu ontzettend gedateerd overkomende geluidsdrager staan.
Vind je na een hele tijd weer een paar tapejes; heb je geen deck meer.........Deze Tuxedomoon en Reiniger Live in (ik meen) Brussel, hoorden bij mijn favorieten, stemmen doe ik dus op 'herinnering', daar ben ik eerlijk in.

Naast Klaus Schulze's Irrlicht en F#A# van Godspeed een memorabel "zitten en luisteren" album voor in het donker. Zonder kaarsjes.. we hebben het hier niet over "lieve liedjes" Maar eerder over een film als "The innocents" of "The Haunting ('63)" maar dan in muziek vorm.

avatar van Coen
Bril-jant.