Paul McCartney - McCartney III Imagined (2021)

Label: Capitol

1. Find My Way (4:53)

met Beck

2. The Kiss of Venus [Dominic Fike Version] (2:23)
  3. Pretty Boys (5:48)

met Khruangbin

4. Women and Wives [St. Vincent Remix] (3:00)
  5. Deep Down [Blood Orange Remix] (4:24)
  6. Seize the Day (3:29)

met Phoebe Bridgers

7. Slidin' [EOB Remix] (2:39)
  8. Long Tailed Winter Bird [Damon Albarn Remix] (4:10)
  9. Lavatory Lil [Josh Homme Version] (2:53)
  10. When Winter Comes [Anderson .Paak Remix] (2:21)
  11. Deep Deep Feeling [3D RDN Remix] (11:23)
  12. Long Tailed Winter Bird [Idris Elba Remix] * (2:44)
tja........... verrassing...

nu nog de aankondiging van de extra tracks en 100 kleurtjes, en ook deze release is weer een echte Macca...

Moet deze release echt tussen de reguliere albums?

avatar van Rumour
Imagine all the people
buying everything I release
You may say I am greedy
But I'm not the only one

Tja... het is weer eens iets anders als bonustracks. Al kan deze natuurlijk altijd nog meerdere keren worden aangevuld met meer remixen voor een special ultimate exploiter edition.

avatar van devel-hunt
Voor het geld deze release uitbrengen? Lijkt mij eigenlijk niet echt, dit soort platen halen meestal geen enkele hitlijst en worden zeer mondjesmaat verkocht, het hele opname en productieproces is duurder dan wat het op gaat brengen, platen maken is sowieso geen lucratieve bezigheid meer, artiesten verdienen of verdiende nu we met al die maatregelen zitten opgescheept, voornamelijk met live shows.
Tuurlijk, McCartney is schatrijk, maar voor het geld hoeft hij dit soort producties niet uit te brengen, en waarom dan wel? Geen idee, het voegt weinig toe, hoewel sommige uitvoering erg goed zijn, dat dan wel weer

Inmiddels ook alweer op meerdere kleurtjes verkrijgbaar...

avatar van Supersid
Op het eerste gezicht overbodig. Maar ik moet toegeven dat dat hier in het spaarzame zonnetje met deze plaat op de achtergrond wel echt wérkt. Ik vind de originele plaat héél goed, wat zeker zal helpen, maar deze versies de staan ver genoeg van die versies om een release te rechtvaardigen. Al denk ik zeker wel dat ik altijd de moederplaat zal opleggen & deze uiteindelijk ook niet fysiek zal aanschaffen, of het moest een absolute buitenkans betreffen.

avatar van AdrieMeijer
Ik vond dat de originele McCartney III heel wat beter geweest zou zijn als er een strakke, moderne producer aan had meegewerkt. Maar als ik McCartney III Imagined hoor, denk ik: nou, zó strak en modern hoeft nou ook weer niet. Eigenlijk hoor je voornamelijk productie. Maffe koortjes, samples en andere geluidseffecten kunnen niet verhullen dat we hier gewoon met een matig product te maken hebben. Vette beats maar magere liedjes.

avatar van VDB79
devel-hunt schreef:

Dit soort releases worden meestal bedacht door de platenmaatschappij om een breder (en in dit geval: jonger) publiek te bereiken.
Ze kunnen nu via de streaming platforms precies zien welke tracks populair zijn en wat het profiel is van die luisteraars. Dat kan ze weer helpen om bijv. de aankomende tour te promoten.