Snelle - Lars (2021)

Hip-Hop / Pop
Label: Cloud 9

1. Zonder Jas Naar Buiten (3:01)
  2. Blijven Slapen (2:50)

met Maan

3. Goed Opgedroogd (2:55)
  4. Door de Drank (3:11)
  5. Limonade (2:47)
  6. In de Schuur (3:01)

met Ronnie Flex

7. Dom & Onbeleefd (2:56)

met Paul de Munnik

8. Kleur (3:09)
  9. Allemaal Hetzelfde (2:45)
  10. Thuis (2:58)
  11. Papa Heeft Weer Wat Gelezen (2:55)

met Thomas Acda

12. Zij Laat Me Praten (3:11)
  13. Generatie Y (2:54)

met Glen Faria

14. Veilige Plek (3:33)
  15. Smoorverliefd (2:57)
avatar van MIAB
Blijkbaar leeft hip-hop van generatie Y hier niet zo . Ik heb me maar eens gewaagd aan "Snelle" zijn doorbraak ?? album. Na het horen van "Smoorverliefd", "Kleur" en "In de schuur" werd ik toch nieuwsgierig. Snelle heeft geen echte goede zangstem en kan relatief okay rappen, maar is bovenal een goede tekstschrijver. Zijn liedjes weten we best vaak te raken. Misschien wel vaker dan ik wil toegeven. Ik heb met plezier geluisterd naar dit album 4*

Zonder Jas Naar Buiten (3:01) --- 3,5
Veilige Plek (3:33) --- 3,5
Smoorverliefd (2:57) --- 4,5
De Overkant (2:48) --- 3,5

Dim
Helemaal niet verkeerd, dit misschien wel ten onrechte genegeerde album - Snelle is toch één van de populairste Nederlandse artiesten van het moment.
Zijn tweede plaat is zeker niet perfect, maar kent goede teksten, is eerlijk en kent een gezonde dosis zelfspot. Ondanks de clichés hier en daar is dit een buitengewoon sympathiek album.