RPWL - God Has Failed | Live & Personal (2021)

Duitsland
Label: Gentle Art of Music

1. Hole in the Sky (Part 1: Fly) (5:16)
  2. Hole in the Sky (Part 2: Crawl to You) (3:03)
  3. Who Do You Think We Are (4:15)
  4. Wait Five Years (2:59)
  5. What I Need (Part 1: Leaving) (1:37)
  6. What I Need (Part 2: What I Need) (5:40)
  7. In Your Dreams (8:32)
  8. It’s Alright (7:00)
  9. Crazy Lane (4:03)
  10. Fool (5:32)
  11. Hole in the Sky (Part 3: The Promise) (3:04)
  12. Spring Freedom (5:40)
  13. Farewell (5:52)
  14. God Has Failed (3:26)
  15. Cymbaline * (11:31)
  16. Fat Old Sun * (8:22)
totale tijdsduur: 1:05:59 (1:25:52)
Het debuut album van de Heren uit Freising. Helaas vorig jaar een door het bekende virus verstoorde 20 jarig jubileum, maar door RPWL creatief opgelost. In 2000 kwam het geweldige God Has Failed uit (verwijzend naar de te jong overleden vader van Yogi). Prachtig prog-album en zwaar doorspekt van Pink Floyd invloeden maar daarom niet minder mooi. Na talloze albums, eigen studio, eigen label (GAOM) hebben ze een echte eigen sound en stijl neergezet.
In 2020 was de bedoeling dit album geheel live op de podia te brengen. Nu dit niet lukte heeft RPWL in november in een live setting het album in z'n geheel gespeeld. Straks, 30 april verschijnt het als CD, Blue Ray en dubbel Vinyl (vinyl met 2 bonustracks, zie tracklist, al eerder op cd uitgebracht op een verzamelaar).
Op de blue ray dvd staan ook interviews met de heren.
Waar ik al hoopte: de 2 zangeressen die Yogi en RPWL vergezelde tijdens de korte tour in november 2019 maken de sound van dit album compleet. Het geheel klinkt fris, vol en zeker niet gedateerd. Wat is deze band gegroeid en wat hebben ze zich ontwikkeld! Zo professioneel maar zonder het plezier te verliezen en de essentie van muziek maken voor een publiek dat nog echt wil luisteren en beleven.
Ik ben een ongelofelijke fan, vrijwel vanaf het begin, kan geen "slecht" woord schrijven over ze. Ik weet het, een beetje flauw om elke keer als eerste 5 sterren te geven, maar...het is sterker dan ik..
geniet alvast van "In Your Dreams" op Youtube!