Mark E Moon - Old Blood (2021)

Man
Label: Cold Transmission

1. The Eye (The Picture Fades) (3:48)
  2. Animals (3:51)
  7. Human (3:47)
  8. Event Horizon (4:29)
  9. Goodbye (4:50)
  10. Obliviana (5:26)
Wat mij betreft een van de betere nieuwe bands in het genre. Je hoort hier wel progressie t.o.v. van hun debuutalbum 'Refer' uit 2019. Het geluid klinkt wat 'voller' en er wordt meer geëxperimenteerd met synths en electronics waardoor de liedjes wat interessanter worden. Nog steeds met een vette knipoog naar The Sisters of Mercy, maar ik hoor er ook de gothic rock van de Australische band Ikon in terug. Het liedje 'The Failing' heeft zelfs een ware hit-potentie mede dankzij de aanstekelijke dansvloergevoeligheid. Dat laatste geldt trouwens voor meerdere songs hier.

Dit is zo'n typische groeiplaat. Naarmate je het vaker draait wordt het beter en beter. Goeie lyrics ook, het liedje en titelsong Old Blood is een aanklacht tegen het rechtspopulisme van deze tijd. Zo'n duidelijk statement kom je toch zelden tegen in dit genre! Verder is dit gewoon een aangename luisterplaat met name dankzij de toch overwegend sterke songs. Voor de liefhebbers van The Sisters of Mercy zeker aan te bevelen. Je moet de volumeknop wel wat naar rechts draaien, voor de huidige maatstaven is het album wat 'zacht' opgenomen.

DjFrankie?

avatar van DjFrankie
Ben nu halverwege maar is inderdaad nu al een hele toffe plaat.
Edit, helemaal gehoord nu, constant niveau, Animals is mijn topper.

DjFrankie schreef:
Animals is mijn topper.

Is ook mijn favoriet samen met The Failing.

Misschien ook iets voor jou? Killeraapje

avatar van Killeraapje
Scarlet schreef:
Misschien ook iets voor jou? Killeraapje

Dankje voor de tip. Ik heb zojuist even Animals geluisterd en dat klinkt inderdaad niet verkeerd. De zanger klinkt inderdaad heel vertrouwd. Binnenkort maar eens het hele album luisteren.

Mark Sayle wordt/ is de nieuwe zanger bij Ground Nero, het is nog niet officieel maar deze video verraad zijn stemgeluid. Ground Nero zal het later deze zomer officieel bekendmaken. Ik hoop wel dat hij ook met dit project door gaat. Twee bands met dezelfde zanger?

Ground Nero - Promise