Dornenreich - Du Wilde Liebe Sei (2021)

Oostenrijk
Metal / Folk
Label: Prophecy

1. So Ruf Sie Wach das Sehnen (5:51)
  2. In Strömen aus Verwandlung ein Flackerloses Licht (4:24)
  3. Dein Knöchern' Kosen (2:55)
  4. Liebes Dunkle Nacht (3:29)
  5. Der Freiheit Verlangen nach Goldenen Ketten (5:00)
  6. Sie Machen Mangel zum Geschenk (6:10)
  7. Das Geheimnis des Quellkosters (4:19)
  8. Das Sehnen von Mond und Sonne (3:56)
  9. Dem Kühnen in der Stille (2:46)
  10. Freiheit Erlösen (6:11)
avatar van AOVV
Net het genre "Folk" aan dit album toegevoegd, want hoewel die invloeden er altijd al zijn geweest bij Dornenreich, is dit prominenter dan ooit aanwezig - de black metal blijft grotendeels achterwege, enkel in de vocalen is nog wat rasperige rauwheid te proeven, en dan eerder sporadisch.

De intensiteit blijft wel behouden, zodat ook wat gezapiger passages de aandacht weten vast te pinnen. In eerste instantie dacht ik aan de term "fluistermetal" (bestaat dit?), maar het neigt zelfs meer naar folk, met akoestische gitaartokkels, sfeervol vioolspel en gevarieerde, in het oog springende percussie. Al bij al toch wel fijn, dus!

3,5 sterren