Alustrium - A Monument to Silence (2021)

Label: Unique Leader

1. This Hollow Ache (6:42)
  2. Join the Dead (6:09)
  3. Hunted (3:58)
  4. The Accuser (8:47)
  5. The Plea (7:26)
  6. Dreamless Sleep (1:05)
  7. Blood for Blood (4:32)
  8. Deliverance for the Damned (6:25)
  9. Worthless Offers (6:53)
  10. A Monument to Silence (10:39)
avatar van gigage
De muziek is wat te pittig om melodic death genoemd te worden en wat te melodisch (de solo's voornamelijk) en afwijkend om door te gaan als trve death. In de pers zijn ze nogal lovend maar is het gebodene voldoende om er de aandacht bij te houden? Soms wel en soms ook niet. Het lijkt wat van de hak op de tak te springen en de songs komen ook niet echt to the point. Oftewel, je zet The Accuser in je playlist en go from there.

avatar van Eddie
'Melodic death' vind ik ook niet helemaal de lading dekken, of eigenlijk helemaal niet. Dit is toch meer death/thrash vind ik. En welke naam je er ook aan hangt maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het is zo op het eerste gehoor best een lekkere plaat met een hoop staccato hak en beuk werk en lekker gegrom en gekrijs. De solo's vallen mij ook positief op, eens een keer geen eindeloze sweeps maar juist een veel meer hard-rock georiënteerde solo's die wonderbaarlijk goed samensmelten met de rest van het gebeuk.

avatar van AOVV
Deze zit ergens in een death/thrash-schemerzone, al vind ik het meer death dan thrash. Maar wat maakt het eigenlijk uit, toch?

Ik hoor vooral goeie songs, stevige solo's (soms zelfs een tikkeltje bluesy) en een bij vlagen monumentale sfeer. Allemaal erg goed uitgevoerd ook, de bandleden zijn aardig op elkaar ingespeeld. Echt binnenkomen doet het echter niet bij mij, soms is het wat too much ook, een beetje vol geplamuurd. Maar meer dan degelijk is dit zeker!

3,5 sterren

Arvadevo
Heel veel geblabla over welk genre dit wel of niet mag wezen. Dit is gewoon een tyfusgoed album.