Paysage d'Hiver - Geister (2021)

Zwitserland

9. Gruusig (6:47)
  10. Schuurig (6:47)
  11. Geischtr (10:08)
avatar van Don Cappuccino
Na nog geen jaar al een opvolger van het twee uur durende blackmetalopus genaamd Im Wald. Geister is een stuk kortere plaat, maar ironisch gezien voelt hij veel langer. Wintherr brengt eigenlijk een vrij toegankelijke blackmetalplaat waar alle mysterieuze lagen als sneeuw voor de zon verdwenen zijn. We houden nu ijzig riffwerk over met een midtempo drumcomputer. Helaas kom je er nu achter dat door het missen van ambient-texturen en -details in combinatie met een meesterlijke sfeerzetting het eigenlijk maar ronduit middelmatige riffs zijn op zichzelf. Na een aantal nummers heb ik al een déjà vu-gevoel ten opzichte van de eerste track en dat is niet goed. Een tegenvaller, deze plaat. Bij de volgende hopelijk weer wat meer mysterie, want daar zitten de sterke punten van Paysage d'Hiver.