Luminous Kid - at the end of the dream (2021)

Zweden
Folk / Pop
Label: Marble Fox

1. Nocturno (Sueño) (1:14)
  2. A Restless Heart Would Rather Float in Space (3:21)
  3. Mountain Crystals (4:14)

met Phoebe Bridgers

4. Skin to Skin (2:53)
  5. To Karin, with Love (3:47)
  6. Our Grand Scheme (Towards Freedom) (4:17)
  7. I Want to Spoon You (3:57)
  8. The Gutter of Our Ecstasy (6:21)
  9. Wildflowers (3:54)
  10. Statues of the Forest (2:44)
  11. Love Song for Broken-Hearted Fools Like Us (3:08)
  12. Velvet Meadow (2:11)
  13. Kjelkvik, Nordland (4:24)
avatar van erwinz
Volledige recensie op de krenten uit de pop:
De krenten uit de pop: Luminous Kid - at the end of the dream - dekrentenuitdepop.blogspot.com

De Zweedse fotograaf, kunstenaar en muzikant Olof Grind levert als Luminous Kid een bijzonder klinkend debuut af, dat in eerste instantie niet zo bijzonder lijkt, maar steeds mooier wordt

Mijn interesse werd gewekt door de bijdrage van Phoebe Bridgers aan het debuut van Luminous Kid, maar deze bijdrage blijft beperkt tot een paar gesproken zinnen. We moeten het verder doen met de Zweedse fotograaf en muzikant, die zeker geen wonderen verricht als gitarist of als zanger, maar op een of andere manier heeft zijn debuut at the end of the dream iets bijzonders. De ingetogen en folky songs op het album hebben iets charmants, terwijl de rijker ingekleurde songs op het album iets sprookjesachtigs hebben. De Zweedse muzikant slaagt er in om een bijzonder geluid te creëren dat soms rammelt, maar minstens even vaak verbaast. Ik vind het mooi.