Demi Lovato - Dancing with the Devil...The Art of Starting Over (2021)

Label: Island

1. Anyone (3:47)
  2. Dancing with the Devil (4:03)
  3. ICU (Madison's Lullabye) (3:16)
  4. Intro (0:26)
  5. The Art of Starting Over (2:47)
  6. Lonely People (2:40)
  7. The Way You Don't Look at Me (2:28)
  8. Melon Cake (3:32)
  9. Met Him Last Night (3:24)

met Ariana Grande

10. What Other People Say (3:14)

met Sam Fischer

11. Carefully (3:11)
  12. The Kind of Lover I Am (3:09)
  13. Easy (3:28)

met Noah Cyrus

14. 15 Minutes (2:51)
  15. My Girlfriends Are My Boyfriend (3:07)

met Saweetie

16. California Sober (3:05)
  17. Mad World (3:02)
  18. Butterfly (2:37)
  19. Good Place (3:04)
  20. Sunset * (4:04)
  21. Anyone [Live Acoustic] * (3:41)
  22. Dancing with the Devil [Live Acoustic] * (4:10)
  23. ICU (Madison's Lullabye) [Live Acoustic] * (3:28)
  24. Gray * (3:11)
  25. I'm Sorry * (3:37)
  26. Change You * (3:09)
  27. I Love Me * (3:24)
  28. I'm Ready * (3:20)

met Sam Smith

29. OK Not to Be OK * (2:39)

met Marshmello

avatar van Style.Girl
Ik wist niet eens dat ze een nieuw album had toen ik het pasgeleden eens voorbij zag komen op Spotify. Toen meteen beluisterd, maar het niet echt onder de indruk, maar ik had het ook geen goede kans gegeven. Na een paar maanden opnieuw beluisterd. En nu vind ik het een heel goed album!

Het is een heel persoonlijk en breekbaar album, het heeft mooie ballad nummers, het heeft ook vlotte popnummers, een beetje singer/songwriter achtige nummers, maar ook nummers met R&B invloeden zoals haar laatste album. Er zit zelfs ook een cover tussen (Mad World). Het is erg divers. Het zijn wel erg veel nummers. De eerste helft is het beste!

Beste nummers zijn Anyone, Dancing with the Devil, Lonely People, Met Him Last Night en OK Not To Be OK.

Minste nummers zijn 15 Minutes, Californian Sober, Butterfly.

Dit is de lang verwachte terugkomst van een poplegende en een diverse aanwinst qua genres. Demi waadt zichzelf door indie rock-geïnspireerde liederen met machtige vocals, akoestische singer-songwriter balladas en sassy R&B-georiënteerde nummers. Riskant genoeg transitioneren de nummers van dit prachtwerk als een complete puzzel, ondanks de muzikale diversiteit. Verder is het album uiterst persoonlijk en melancholisch qua lyrics en toon. Demi's gehele levensverhaal is uitgebeeld in audiovorm.

Favorieten: Carefully, Easy, Lonely & Met Him Last Night