Levellers - Levelling the Land (1991)

Rock / Folk

4. The Boatman (5:57)
  5. Liberty Song (4:28)
  6. Far from Home (3:47)
  7. Sell Out (4:17)
  8. Another Man's Cause (4:34)
  9. The Road (4:00)
  10. The Riverflow (3:02)
  11. Battle of the Beanfield (3:41)
  12. One Way [Factory Mix] *
  21. Riverflow [Live] *
  22. Plastic Jesus *
  23. Liberty Song [US Remix] *
avatar van PaulKemp48
Dit is inderdaad veruit het beste album. Grappig vind ik de diversiteit van de voorkeursnummers bij de beoordelingen. Voor mij zijn dat The road en An other man's course. Maar de hele CD zorgt voor voeten van de vloer! Als deze alsnog op LP verkrijgbaar is, koop ik hem meteen! Een hele vette 5 !!!!!

avatar van Lennonlover
Ik kan niet anders dan deze plaat een 5 te geven. Elk nummer staat als een huis. De protestteksten zijn ijzersterk zonder ooit klef of sentimenteel te worden en qua energie zijn er weinig platen die beter doen. Het loopt als en trein en het blijft vooruitgaan, ook wanneer er een trager lied de nodige rust brengt. Na de plaat voor het eerst sinds een jaar of twee nog eens te hebben opgezet zet ik hem dus op het maximum van de sterren en drop ik hem ook ineens in mijn top 10. Ik dacht: "Hoeveel andere platen ken ik die me zo veel plezier verschaffen?" Weinig dus. Vandaar.

avatar van LucM
Na lange tijd nog eens gedraaid, heerlijke folkrock waarbij de violen een belangrijke rol spelen. Passioneel en energiek maar tegelijk soms maatschappijkritisch en ook wat mistroostig door de zang.
One Way, Fifteen Years en Liberty Song zijn topsongs maar de rest doet daar nauwelijks onder. Absoluut hun beste album (van degene die ik ken).

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
aERodynamIC schreef:
De beste van the Levellers. Veruit ! Met het onverwoestbare festival-anthem: One Way.

Lekker kort van stof in de begindagen Eric

Maartenn schreef:

Lekker kort van stof in de begindagen Eric

Ik ben wel vaker kort van stof hoor, ook nu nog

avatar van Cannondale
Dit album staat al sinds 1991 in mijn top 10 en zal er ook never nooit uitgaan!