Toner Low - Toner Low (2005)

Label: Roadkill

1. Evil Machinery on the Rise (8:40)
  2. Devilbots Designed to Assimilate (8:56)
  3. Through Endless Fields of Waving Grass We Battle (2:07)
  4. Praying for Murphy's Law to Arise (6:56)
  5. Into the Sunn of Nymrod (5:07)
  6. We Will Conquer (14:14)
nanneb
Nederlandse Psychedelische Dooom Metal! Supergaaf!
4.5*

avatar van T!M
T!M
Rockten de pan uit in het voorprogramma van Boris dit jaar!

avatar van Dudeness
Heh, dan toch iets beter dan gemiddeld vanuit Nederland Dit spreekt me erg aan....hoewel de schaduw van Monster Magnet er soms wel iets te veel uitspringt.

avatar van trebremmit
Stonerdoom, heerlijke lage gitaren, vind het meer op electric wizard lijken dan op monster magnet.

Kingsnake
Ik heb hier ook veel goeds over gehoord, maar heb het niet, maar eens opzoeken.

Voorpgramma van Boris?

Is dat niet huisvrouwtjes-soul?

avatar van trebremmit
Je kent de Japanse Boris toch wel?

Kingsnake
nee, haha

avatar van sdr
sdr
Het laatste nummer is heel erg goed, lekker trippy, maar het voorgaande vind ik een stuk minder. Vandaar 3*

trebremmit schreef:

Dan moet je Dopesmoker van Sleep eens naast Evil Machinery On The Rise leggen. Neemt niet weg dat dit een van de beste albums in Nederland uitgegeven is van de laatste jaren, vind ik.

4.5*

avatar van matthijs
Heftig, energiek, overweldigend en....saai. De nummers lijken op elkaar, de albums, de concerten ook (heb de band meerder keren live gezien).

De Black-Sabbath-invloeden zal niemand ontgaan. Die zijn een beetje de moeder van de stoner. Maar de pure stoner blijkt niet zo aan mij besteed. Te monotoon, te weinig melodie. Wel de mengvormen: psychedelische heavy trage rock zoals Kyuss, Monster Magnet, Masters of Reality of het Nederlandse Monomyth. Deze kennen veel meer melodie en variatie tussen nummers en albums en qua arrangementen en sound.

Of neem een WolfMother: beetje kruising tussen Zep en Sabbath, vol inspiratie. Een stonerband als voorprogramma van een van deze bands zou dan wel leuk zijn. Doe mij in dat geval 7zuma7, net iets leuker. Tot slot iets positiefs: het lange slotnummer is met voorsprong het leukste. Dat is dan weer een beetje uptempo voor hun doen...