Chain Reaktor - Homesick (2021)

Rock / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Day That Never Came (10:34)
  2. Lonely City (6:33)
  3. Enjoy Your Life (4:47)
  4. The Lying King (8:02)
  5. Homesick (8:24)
  6. Stop Yelling (9:11)
  7. A Thousand Diamonds (6:30)
avatar van ProGNerD
Voor iedereen die de vaderlandse hedendaagse prog een warm hart toedraagt: zet het vast in je agenda: Chain Reaktor - Homesick | Rockportaal.nl

avatar van ProGNerD
Jammer dat de zang zo achterblijft bij de overige muzikale kwaliteiten. De zang is overduidelijk de zwakste schakel in het geheel waardoor het mij helaas niet zo pakt als gehoopt. DIe is vrij vlak, mist emotie en sfeer en in het hogere bereik af en toe tegen het valse aan... ?

Als de zang(er) zich verder ontwikkelt, kan dit best nog wel 's interessant worden; muzikaal is er voldoende talent aanwezig !

avatar van Jumpjet
Niet de eerste Nederlandse progband die een album uitbrengt onder deze titel
Wings of Steel - Homesick (1992) - MusicMeter.nl

avatar van Bonk
Oei. Ik had wel sympathie voor dit familieproject toen ik erover las en derhalve de cd maar aangeschaft. Ik ben het volledig met ProGNerD eens. Ik reken het alleen wat strenger aan.
Muzikaal is dit best in orde, maar de zang schiet toch echt wel behoorlijk tekort. Mist kracht, diepte, variatie, is ook niet lekker in het geheel gemixt, kan de hoge segmenten écht niet aan, zingt steeds tegen zijn kunnen aan en soms zelfs vals en is daardoor een beperkende factor, waardoor ik alleen in de instrumentale gedeeltes prettig vind om te luisteren. Zodra er gezongen wordt, ga ik me storen aan de tekortkomingen en vind het dus gewoonweg niet zo mooi meer.
Tja, dan kan het instrumentale gedeelte en de composities nog zo goed in orde zijn, maar dan verdien je geen voldoende. Het klinkt wat hard en ligt natuurlijk wat ingewikkeld door de familierelaties, maar een andere zanger(s) zou deze band erg goed kunnen doen.