Nad Sylvan - Spiritus Mundi (2021)

1 stem

Zweden
Label: Inside Out

1. The Second Coming (6:58)
  2. Sailing to Byzantium (6:39)
  3. Cap and Bells (4:47)
  4. The Realists (2:16)
  5. The Stolen Child (4:58)
  6. To an Isle in the Water (4:36)
  7. The Hawk (4:09)
  8. The Witch and the Mermaid (1:57)
  9. The Fisherman (5:27)
  10. You've Got to Find a Way * (5:53)
  11. To a Child Dancing in the Wind * (9:08)
avatar van meneer
Onze vriendelijke Zweedse vriend heeft, voor mij, stilletjes een album uitgebracht. Een bijzonder album waar ik echt voor moet gaan zitten om geconcentreerd te kunnen beluisteren. Nad heeft zo zijn eigen stijl en is ergens een ‘vreemdeling’ in Progland. Maar zeker wel waardevol. Altijd ook een leuke lijst van muzikanten die altijd behulpzaam met Nad meewerken.

Ik vind hem soms ondergewaardeerd. Maar soms heb ik zelf ook weleens moeite met zijn stem. Ook hier. Maar goed, ik ga altijd graag voor een album van Nad zitten omdat er veel te beluisteren valt.

avatar van ProGNerD
meneer schreef:

Klopt, hiervoor moet je in de stemming zijn en even serieus de tijd nemen; staat zeker op mijn luisterlijst voor komende week...

Heb een paar vrijgegeven nummers beluisterd, maar ben nog niet helemaal overtuigd.
Ik heb zijn trilogie cd's en die vind ik allemaal bloedmooi, maar hij lijkt op deze plaat een iets andere weg op te gaan.
Ik lees nog wel de reacties op MM op deze plaat

avatar van goldendream
Het laatste nummer (laatste bonustrack) is met Steve Hackett.